Hellerup

"Her lugter af sushi og små selvstændige oste-butikker... Og fladskærme"

~ Anders Fogh Rasmussen om Hellerup

Hellerup er også kendt som snob-alfernes hjemby. Den er, sørgeligt nok, placeret tæt på resten af verdenen. Men ved hjælp af et strategiskt fejlende S-togs-system, er det lykkedes den danske stat delvist at isolere Hellerup.
Hovedgaden i Hellerup hedder officielt Strandvejen, men på grund af de mange plastik-opererede damer i minkpels, som tiltaler hinanden med kælenavnet "Pusser", har vejen nu fået tilnavnet Pusser Street.

Alt for ofte sker det dog at snob-alferne slipper igennem barrieren af offentlig transport og ublufærdigt mænger sig med resten af omverdenen. Dette sker til stor frustration for normale mennesker. Snob-alferne er nemlig umådeligt irriterende. Deres psykologiske tilstand er så slemt skruet sammen, at dette drev manden, der først opdagede stedet, Anders Fogh Rasmussen, til vanvid. Når en snob-alf fanges uden for Hellerup, er politiet instrueret til at skyde med henblik på at dræbe.

[redigér] Geografien omkring Hellerup

Rigmandsghettoen Hellerup ligger ud til Øresund mod øst, så 'ellerüppianerne (det kalder de sig!) har let adgang til Asien, der som bekendt begynder i Malmö. Mod nord ligger Ordrup og Charlottenlund (hvor bagmændene bor), og hvor pensionisterne gemmer sig. Mod vest ligger motorvejen, og på den anden side af dén, dér bor de andre i hulerne ved Dyssegård og Vangede. Mod syd ligger København, hvor kommunen for tiden er i færd med at bygge en voldgrav fra Lyngbyvej til Svanemøllebugten, så de væmmelige typer fra Hellerup ikke kan komme ind den vej!

Personlige værktøjer