Hede

Hedebwashingtonsquarepark

Hedebølge i Washington (Square Park)

Hedeb1

Hedebølge med smog i Rusland

Hedeb2

Hedebølge med en meget slem au pair-pige

Hedeb3

Hedebølge i USA op til nationens sammenbrud

En hede er normalt defineret som et stykke næringsfattigt land (ofte sandet kartoffeljord), der hovedsageligt er bevokset med lyng og græsser, der kan klare sig i det karrige Udkantsdanmark. Ude på heden dyrkes der hamp får, uld og jyder, som høstes et par gange om året og med oksekærre drives ind til hovedstaden Herning, hvor de sælges til Dyne-Larsen og alle de der andre entrepenante uldjyder.

[redigér] Hedebølger

Selvom heden ligger afsides derude, hvor de tager husene ind om natten, så sker det alligevel med adskillige års mellemrum at de indfødte fanger en uforsigtig københavnsk turist, der som regel klynges op i den nærmeste rendegraver eller højspændingsmast. Når dette sker, bliver turistens personlige ejendele delt blandt de deltagende i henhold til Janteloven. Derfor sker det også, at der blandt den afdødes ejendele befinder sig tøj eller ting, som, ned gennem generationerne, langsomt danner mode på egnen, hvor der også ligger en del lukkede tekstilfabrikker.
Når en sådan modedille eller hedebølge opstår, sker der altid en atrofiering af det oprindelige design, som typisk forvandles til ukendelighed og koloreres med almueblå og hedebrune farver. Herefter sker der eksempelvis det, at en af egnens unge piger tager fæste job som au pair hos en familie i Whiskybæltet (folk i hovedstaden antager, helt fejlagtigt, at de jyske pigers dorske adfærd er synonymt med stabilitet og pålidelighed), og således bringer hun sin kulturs seneste hedebølge ind gennem en lille sprække i parnasset, og herinde står en hær af selvbestaltede designere, livsstilsmanagere, konsulenter og indretningsarkitekter parat til at hugge alt, der bare så meget som ligner halvdelen af en ny idé.
Med vanlig navlebeskuende selvironi har københavnerne da også taget begrebet hedebølge til sig, og alt, der bringer den mindste forandring ind i deres kronisk blaserte tilværelse, hylder de i begejstret massepsykose, og så kalder de den nye trend for "", "hot" og "genial".

[redigér] Internationale heder

Også i udlandet har man heder. I USA hedder hederne prærier, i Rusland hedder de taiga, i Jylland hedder de Ans, Skjern og Tilst, og i polarområderne hedder de indlandsis, tøris eller polaris. I øvrigt er ørkener også en slags heder, bare meget mere tørre

[redigér] Hed sex

Af og til går naturen over optugtelsen, og en fårehyrde forgriber sig på en netop hjemvendt au pair-pige, i den tro, at opholdet i den store by har gjort hende moden og villig til en tur i høet. I dette tilfælde er der tale om hede-sex.
Hed sex, derimod, foregår udelukkende i de større byer, hvor samfundets rme forsamler sig med en negativ inerti, og dér uddestilleres de og deres sæder ud til rendyrket perversion og raffineres til moralsk forfald.
Hvis nogen af læserne her hos Spademanns Leksikon - af en eller anden obskur grund - skulle ønske at fordybe sig videnskabeligt i dette udelikate emne, kan de til en begyndelse læse artiklerne om A Baal, analsex, brystholdere, bikinier, forhud, fætter/kusine fester, incest, Joan Ørting, lem, nakkeost, samleje, seksualundervisning, skamlæber og swingerklubber

Personlige værktøjer