Harrison Ford

Harrison-ford.jpg

Ska' du ha' pisk? Kølle? Pølse? Knortekæp? Glassværd? Hva' ska' du egentlig ha'?

Harrison Gregor Chewbacca Ford (født 13. juli 1942 i Detroit, USA) er søn af Harrison Opel og Ford Taunus. Harrison Ford er nok mest kendt fra sin karriere som halvkriminel knægt i Star Wars, hvor Han bl.a. - noget uforståeligt - skred fra Prinsesse Leia[1] til fordel for at agere Bill Clinton's stand-in i terrorangrebetAir Force One i 1997. Han har også rendt rundt i Østen og i Sydamerika og i Egyptenjagt efter graler og arker[2] og sådan noget.

Harrison Ford er en af de få gamle mænd, der har holdt sig bedst til dato. Han ser således stadig ung ud den dag i dag, når man kigger på billeder af ham som ung. Det har højst sandsynligt noget at gøre med en lang række reklamer, han lavede for Ota Solgryn tilbage i 1980'erne. Det ledte ham ud i et grusomt misbrug af selvsamme. Han gennemlevede nogle frygtelige uger på en afvænningsanstalt i det jyske hedelandskab, men er siden vendt stærkt tilbage i storfilm som "Det Byder Man Ikke Lone" (spansk: Ofrece una mucho menos pepiño a la señorita Lone) og "Tag Din Hat Af Så Jeg Kan Se Himlen Igen" (tysk: Nehmen Sie Ihren Hut und die Kleider ab, so kann Ich den Himmel wieder zu sehen).[3]

[redigér] Fordnoter

  1. Spillet af Carrie Coke
  2. Både Noahs og Pagtens
  3. Übersetzung von die Milena
Personlige værktøjer