Haderslev

30px-Cquote1 svg Kamma kamma kam, dubidu dam dam 30px-Cquote2 svg
Neil Sedaka om Haderslev dam

30px-Cquote1 svg God smag i år, hent venligst en spand mere, James 30px-Cquote2 svg
Heine "Dingbat" Svenson om vandet i Haderslev dam

Haderslev(Navngivet af den 1. borgmester som elskede hulskeer, men hadede sleve) er en lille bitte by med kun ca. 20000 indbyggere som ligger i et aflangt hul i den sønderjydske muld. Hullet har man kaldt Haderslev tunneldal[1] og hvorfor man har valgt at bygge her i stedet for et sted der er fladt, så hver eneste gang man skal længere væk end ned til døgneren efter guldbajere skal op af bakke, er der ingen der ved længere. Senere i byens historie da folk efterhånden var trætte af bare at gå op af bakke og der var døgnere nok, fik man den tåbelige ide at fylde hullet lidt op med vand, så man også kunne brokke sig over våde fødder, det blev så til (dam dam dam dammm:) Haderslev dam, den er fyldt med fisk og gamle cykler og på bunden sidder en stor frø der hedder Frank, som har dårlig mave, det er den der er skyld i at vandet er så grumset. Folkene der bor nede ved dammen drikker selvfølgelig af vandet, hvilket får dem til at skabe sig og synge underlige sange om øl og livet på bunden af dammen.

30px-Cquote1 svg Dertil vil jeg da gerne lige tilføje at det er super sjovt at finde lokale kommunale vej- og parkmedarbejdere, og så bare skære i dem med min kniv. Ja mojn do! 30px-Cquote2 svg
{{{2}}}

[redigér] Noter

  1. Navnet skyldtes at man oprindeligt havde planer om at lade Haderslev være udgangspunktet for en dobbeltsporet motorvejstunnel fra Sønderjylland til Als.
Personlige værktøjer