FANDOM

Højre er et politisk parti i Danmark, der i øjeblikket ledes af formanden Lars Lykke Asmussen.[1] Lars Lykke har gentagne gange forsøgt at begå politisk selvmord ved at misbruge penge fra adskillige stats-, regions-, og internationalt finansierede institutioner, men lige meget har det hjulpet. Partimedlemmerne i Højre har hver gang bedyret, at Lars slet ikke vidste noget om misbruget. Til EP-parlamentsvalget i 2014 svedte Lars tran og bedyrede, at hans kandidatur skulle tages op til overvejelse i Højres hovedbestyrtelse. Der er dog intet der tyder på, at Lars' manøvre vil bære frugt. Det skulle da lige være nedfaldsfrugt.

Høyre i de gode gamle dageredigér

Tidligere har Højre dog formået at ofre prominente medlemmer. Den sagnomspundne Peter Blixtofte blev således ofret på en granitplade, da der fra sladderblade blev stillet spørgsmål til hans økonomiske transaktioner som borgmester i Varum. Her havde alle de øvrige Højremedlemmer af byrådet efterfølgende held til at bryde ind og fjerne bevismaterialerne vedrørende deres egen medvirken, og man kunne på den måde nøjes med at lade Peter få skylden for miseren. Pilituet var ganske tilfreds med denne løsning, idet det jo er noget lettere at anklage en enkelt person frem for at anklage en hel (korrupt) byrådsgruppe på over ti personer. Det drejer sig jo osse om at udnytte de besparelser, som man kan finde, konkluderede Pilituet efterfølgende.

Højre som retningredigér

I et multipelt og til tider knarvornt kapriciøst univers, kan det være vanskeligt at fastslå præcis i hvilken retning højre ligger. Nuvel, du sidder foran denne tekst, og vi er enige om, at nedad er i bunden af denne tekst. Ok? Nu tager du med højre hånds tommel- og lillefinger og fatter blidt om din drøbel, som du viljeløst fører hen mod skærmen ... er vi så enige om, at denne retning er frem? (Bare nik) Derefter tager du din flade venstre hånd og fører den fra en position ud for højre skulder i hurtig acceleration op mod kinden; i optimale fald vil fingertippen på langemand ramme øreflippen og gøre dig midlertidigt døvhvilket øre?
I den retning ligger højre som regel ...

Højre fodnoteredigér

  1. Ikke at forveksle med døgenigten Lars Løkke Rasmussen