Grundstof

"And there may be many others, but they haven't been discovered"

~ Shakespeare om kongelige skandaler

Grundstof er grunden til at vi er her.

Det vigtigste grundstof er øl (Videnskabelig forkortelse: Øl). Alle andre grundstoffer har sekundær betydning for livets opretsholdelse.

Den grund er bl.a., at der det meste af tiden er ligeså mange protoner som elektroner i atomkernen.

Hvis også neutronerne blander sig i kernen, kaldes grundstoffet en isotop, og grundstoffet bliver ustabilt og TV2-Radio-aktivt og henfalder.

Blandt grundstofferne findes ædelgasserne, som har nok i sig selv, og som under ingen omstændigheder vil i forbindelse med fremmede stoffer. Ædelgasserne er Helium, Neon, Argon, Klingon, Radon, kryptonit Krypton, Fulton, Luton og Bon-Bon.

[redigér] Det periodiske system

Elementstxt

Grundstoffer ordnes i det periodiske system, efter hvilket grundstof, der i grunden er tale om; dem der er mest grundige, placeres længst nede i under-grunden.

Grundstoffer blev brugt af den græske filosof og videnskabsmand Platon i år 402 f.kr under et forsøg med romkugler. Forskeren opdagede, at grundstofferne i virkeligheden var duploklodser, stablet som en 33^5 meter høj folierulle af en pingvin ved navn Georg.

Herefter er grundstofferne blevet flittigt brugt af legetøjsproducenter verden over, og blev i 1999 e.kr brugt første gang som snacks til en kosteskabskonference i Polen.

[redigér] Grundstoffer og isotoper, du ikke kendte før

Rya
Yttrium
Artikler
Unobtainium
Reb
Toiletpapir
Ambra
Higgsium
Quarkium
Flerovium
Sovs (kun Jylland)
Flæskesvær

[redigér] Se også:

Personlige værktøjer