Grindstedværket

Grindstedværket er en kemivirksomhed, beliggende i en midtjydsk provinsby, der helst vil forblive anonym (byens navn er redaktionen bekendt).

Virksomheden, der blev etableret i de glade 20'ere blev tidligt foregangsmand inden for det private sundhedsvæsen, idet den på eget initiativ sørgede for at alle byens indbyggere fik al den penicillin de havde brug for, blot ved at åbne for vandhanen! -Skruede de over på det varme vand fik de i stedet en glimrende cocktail, bestående af lige dele kviksølv og opløsningsmidler, smagt til med en solid dosis sovemiddel.

Der er således ingen tvivl om at værket gennem tiderne har fået sat sit solide præg på lokalbefolkningen, hvilket også forklarer hvorfor de har en gelé-agtig konsistens, er selvlysende om natten, og kan sove sig fra en nedsmeltning på et atomkraftværk.

Grindstedværket forsøgte en tør sommer, uden det store held, også at benytte biologisk nedbrydning af kviksølv forurenet vand ved at "vande" Kærgaard Klitplantage i vestjylland med store mængder udefinerbart plævver. Det diskuteres nu i en nedsat projekt gruppe under miljø ministeriet hvordan man kan lave en 3020 plan for opsamling af det gamle plævver med henblik på returnering til den glade giver fra Grindsted den anonyme østjyske landsby.

Personlige værktøjer