Grønland

Kalaallit Nunaat
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Skyd sælen - før den skyder dig!
Nationalmelodi: Stik mig en øl
Gl kort
Hovedstad Intethåb
Største by Upernavik
Officielle sprog Volapyk eller Grøn-analsk
(Kalaallit = slut (Kalaallisut)
Regeringsform
Festabe
Overvægtig mand
Tuborg eller billigere øller
Kronprins Frederik
Julemanden
Uafhængighed
•Selvstændighed
Smeltet
Fra Danmark
Aldrig!!!
I løbet af de næste 50 år.
  Nationalspise Sælspæk
  Nationaldrik Guldbajere og træsprit
Nationalhelt(e) Isquie Drukkenbolten
Valuta • Fedtsten
• Ølkapsler
Sne
Religion Voodoo
 Befolkning  •Eskimoer
Grønlændere
Alkoholikere
 Areal  2.166.086.123.256.459 km² is og sne
 Befolkningstæthed  983.342.988.648 km² per person
 Største Eksportvarer  • Sælskind
• Knogler
• Sne
 Største Importvarer  Guldøl og træsprit
 Nationaldyr Isbjørn
 Nationalsport  Druk
 Åbningstider  Aldrig. Ophørsudsalg.
 Internetadresse  tuborg.gl

"Den koldeste vinter, jeg kan huske, var en sommer i Grønland"

~ Julie

"HjemIs, HjemIs"

~ HjemIs

"Jeg fatter det ikke: Island har mere grønt, men Grønland har mere is"

~ Anton Wittorff om Grønland

"WTF!? Nu har skrællingerne IGEN spærret mig inde på sømandshjemmet - dér røg dén MC-ferie i Sverige..."

~ Mads Hage om Grønland

Grønland (også kendt som Dansk Indokina) er et større område på den nordlige halvkugle, hvor vejret altid er friskt og sommeraftenerne altid lyse et par uger om sommeren.

Grønland har fået sit navn på baggrund af de spektakulære vækstbetingelser for grøntsager. Man kan desuden både bo på Grønland og i Grønland, hvorimod man ikke kan bo i indlandsisen, men kun på den.

[redigér] Historie

Grønland blev opdaget i 985 af Erik den Røde. Han havde bosat sig på Island, fordi han havde lavet noget ulovligt derhjemme. Man her kom han alligevel til at myrde sine naboer, de nye naboer og andre boende i nærheden[1] indtil denne slagterforretning blev erklæret for ulovlig på grund af noget, der blev gjort forkert, og han blev forvist fra landet. Hvad gjorde han så? Han opdagede selvfølgelig bare et nyt! Og da han ramte det eneste sted, hvor der ikke var is over det hele, men planter, blev det døbt Grønland.

Der boede dog nogle indianere, men hans sygdomme[2] fik det gjort af med en stor del af dem. Resten blev slaver. Deres sprog lever dog stadig. Sørens osse!

Grønland blev derefter stjålet af Danmark og er endnu et dansk sort hul af penge område.

[redigér] Politik

Grønland er i øjeblikket den mest populære kandidat i FN til at huse staten Palæstina. Hamas har dog gjort en del indsigelser mod denne agenda, da de i så fald så kun ville kunne ramme sæler og isbjørne med deres kaktusharaketter. USAs andenrangsminister Hillary Clinton gør dog en del for at overbevise Hamas om fortræffelighederne ved at vælge netop Grønland som vært for staten Palæstina. Bl.a. at Hamas ville kunne ramme USA, så snart de får fingrene i nogle interkontinentale raketter (ICBMs).

[redigér] Militær

Grønland er også kendt for deres uovervindelige militære styrke. Den grønlandske hær består af 20.435.557.454 mænd og 53 sæler[3]. Grønland ejer faktisk flere atomvåben end USA og Rusland tilsammen, og der er næsten ingen der tør udfordre Grønlands position som dansk koloni. De få der har prøvet, fejlede stort.

[redigér] Fornemmelser for sne

Julehilsen2

Religiøst offerritual på Grønland

Det er en udbredt misforståelse at grønlændere har er masse forskellige ord for diverse typer af sne. En misforståelse der er blevet endnu mere udbredt på grund af bogen/filmen af Peter Høeg - Frøken Smillas fornemmelse for sne, som var en skidegod bog med en røvsyg slutning[4]. Sandheden er, at grønlænderne har tre forskellige betegnelser[5]:

  1. Sne.
  2. Tøsne.
  3. Isne.

Mange tror fejlagtigt at det er grønlænderne begrænsede intellekt, der er årsagen til det simple talsystem, men begrundelsen er at man ikke har behov for mere. I Danmark benytter man tit, uden at vide det, et endnu simplere talsystem. Hvor tit har du ikke hørt udtrykket: "Klokken er mange". Dette udtryk har endda været benyttet, når klokken har været både et og to, hvorfor man må antage at talsystemet udelukkende består af mange.

[redigér] Sprog

Her er en tekst så I kan se hvordan grønlandsk ser ud:

  • Maghkraa, Kaalalit Nunat hash ammkulu ølli, Nuuk nghulushmaa = Dumme danskar.
  • Grmahaval krdhaa mghngaaha hnagaaha uyuttuut huyashjuqq pulkii hrmak qoojeu = Dumme danskar som elsker bajere. De smager godt.
  • Grhmlauqqq = Kommunalbestyrelse.
  • mhahrghagrhaa hraghaa ghraghaahgaa munghnuajaa qqrurrqq = Bajere! GLUG GLUG GLUG! Hrgqhwaa![6].
Julehilsen1

Julie - den eneste grønlænder din far kunne finde på at knalde.

[redigér] Noter

  1. Inklusiv voldtægt af naboens datter.
  2. Og voldtægtslyst som en rigtig viking.
  3. Den kvikke læser har opdaget at Grønlands militær enhed er stører end antallet af beboere på Grønland.
  4. Helge Sander Jeg forstår det ikke, Peoples Press 2001
  5. Grunden til misforståelsen er det grønlandske talsystem, der hedder: "en", "to", "mange".
  6. Lyde du kommer til at høre tit i Grønland.

[redigér] Se også

Personlige værktøjer