Godaften Danmark

Goafda1

"I øvrigt mener jeg at det offentlige er noget bullshit! Min faster skulle eksempelvis engang vente i tre kvarter på at få kigget på sin hævede ankel!".
- Kim Engmark, pædagogstuderende

Goafda2

"Hvis i spørge mig, så syn's jeg at I svin skulle tage og udgive "Hotellet" på DVD, eller BluRay!".
- James Dreknok, jazzmusiker m.m.

TV2 sandhed

"Man kan da godt leve af at sælge stoffer til børn og stadig se sig selv i øjnene, hvis I spørger mig...
- Jonas Frederiksen, anonym.

"Jamen, godaften"

~ Danmark om godaften

Godaften Danmark (eller GO' Aften Danmark i nyere tid) er et ecuadoriansk tv-program, der er blevet kopieret i mange lande. Det opstod i 1982 under en brainstorm hos den ecuadorianske tv-station SEAS-NVE. Showet blev en bragende succes, hvilket fik mange tv-stationer til at efterligne det. Også i Danmark. For siden 2002 er der fra balkonen på Københavns Hovedbanegård blevet udsendt hjernevaskende udsendelser på danske TV 2, hvor det dog kun har et begænset antal daglige seere.

Programmet er de senere år blevet hårdt kritiseret for sine ekstreme højrefløjs nazi-racistiske holdninger, og for i den grad at hjernevaske Danmarks befolkning til at gå i fløjlsbukser.

[redigér] Procedure

Go' aften Danmark er en tv-udsendelse hvor de, blandt andet, byder normale mennesker et kort interview, hvori de lufter deres meninger om hvad de nu syntes, om en bestemt sag. Herefter vendes og drejes hvert interview, hvorefter redaktionen udvælger de interviews, som passer bedst til den agenda, de forsøger at skabe.

[redigér] Værter som er blevet kendte i programmet

[redigér] Se også

Personlige værktøjer