Gnalling

Gnalling

I nyhedsudsendelsen 22-Gnallingsen præsenterer den rudimentære studievært Poul Erik hver onsdag sine favorit-gnallinger, da han er meget glad for små, indtørrede emner

En gnalling er en lille ting, som dog alligevel har så tilstrækkeligt med reminiscenser af personlighed, at den menes berettiget til at komme i kategori med andre gnallinger. I samme familie evolutionstræet findes dværge, mandslinger, splejser og tobak for en skilling.

[redigér] Karakteristika for gnallinger

[redigér] Geografiske gnallinger

Syd for provinshovedstaden Fårevejle i landet Odsherred ligger der en række fiktive steder, som strides om at være størst og mest kendt. De tre mest populære er Gnallinge, Knaldinge og Sallinge, der i øvrigt er venskabsbyer med AllingeBornholm, Malling ved Aarhus og Tallinge i Estland. Den indædte kappen om at være mest populær har drænet flækkernes ressourcer, så alle børn i byerne er anbragt i dybfryserenbørnehjem i Udkantsdanmark.

[redigér] Om byen Gnallinge

Landsbyen Gnallinge er på mest overraskende vis ikke en samling små huse, hvor der bor dværge eller andre parasitter. I stedet er bynavnet blevet til, da de ellers relativt normale (småmisundelige) beboere valgte det, i et desperat forsøg på at lave en mindst lige så populær by som nabobyen Sallinge. Beboerne bryder sig i øvrigt ikke om tør ost, så den tidligere ostehandler Poul Erik blev jaget på porten, da han ellers ville være blevet dyppet i tjære og rullet i fjer.

[redigér] Om nabobyen til Gnallinge

Ved siden af Gnallinge ligger naturligvis Knaldinge, og selvom de fleste almindelige mennesker forbinder dette navn med en billig luder ved navn Inge, har det selvfølgeligt intet med sagen at gøre. I Knaldinge knalder de selvsagt rigtig meget, men sjovt nok er der ikke så mange af indbyggerne der stammer fra andre lande end Kina. Da dette fænomen forekommer i tusindvis, har de lokale prostituerede for længst opgivet, har pakket sydfrugterne og er udvandret, hvilket er til stor glæde for nabobyen Sallinge. I stedet for, har de i Knaldinge besluttet sig for at sælge fyrværkeri som deres primære erhverv, hvor hovedproduktet er "Kinesere på tube".

Personlige værktøjer