Georgien

Den Teknokratiske Republik Georgien(Officielt)
Georgien(Daglig tale)
Large flag of georgia.gif Ge)g.jpg
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Vi Kan Ikke Lide Armenere
Nationalmelodi: "She Blinded Me With Science"(uofficiel)
"Georg er så stor, så stor" (officiel)
Cia-map georgia-defense-industries.jpg

Hovedstad Georgium
 Tidligere hovedstad Tblisi (nu Gilbertstad)
Største by Georgium
Officielle sprog Georgisk, Russisk, HTML, Engelsk, Tysk, Flamsk, Rhâto-Romansk(Fordi Georg ville have det!)
Regeringsform Teknokrati
Gilbert den Smålige
Fra Walt Disney
• Erklæret
• Accepteret
(med en laserpistol for tindingen)

1963
20 minutter senere
Nationalhelt(e) Nikola Tesla, Albrecht Dürer, Leonardo Da Vinci, Georg Gearløs
Valuta Techni = 100 Dimsek
Religion Persondyrkelse af Georg I, Teknoteisme, Ateisme .
 Befolkning  Statshemmelighed. Anslås til omkring 4,500,000.
 Areal  70,000 km2, men Gilberts teknikere arbejder på et projekt der skal forøge dette areal yderligere.
 Befolkningstæthed  Hovedstaden Georgium er flyvende, hvilket gør befolkningstætheden mindre. Den egentlige tæthed er en statshemmelighed.
 Etniske grupper  Opfindere, Georgiere, diverse frivillige og ufrivillige immigranter af blandet herkomst.
 Største Eksportvarer  Teknologi, Propaganda, Spam
 Største Importvarer  reservedele, arbejdskraft, diverse hemmeligholdte varer.
 Nationaldyr Chimpanse
 Nationalsport  Alt hvad der involverer en Nintendo Wii
 Åbningstider  Døgnåbent. Men manden bag disken er sværtbevæbnet.
 Internetadresse  www.georgknowsall.ge
 Telefonnummer  For teknologisk avanceret til at stå her. består udelukkende af primtal.

De fleste tror Georgien er en mindre, undséelig kaukasisk stat. Men sandheden er en hel anden. Hvor den gængse historie beskriver Georgien som grundlagt i den tidlige middelalder, er dette et røgslør spredt ud af Disney-koncernen for at dække over at staten i virkeligheden hed Mazhivaria indtil 1963.

[redigér] Overblik

Det moderne Georgien er grundlagt af den berømte opfinder Georg Gearløs der forlod Andeby i vrede over at blive set på som en småtosset uskadelig opfinder, når han i virkeligheden stræbte efter en stalinistisk persondyrkelseskult centreret om ham selv.

Han regerede indtil hans hemmeligholdte død under en jagt-ekskursion i foråret 2004, og dermed er det hans nevø Gilbert Gearløs, også kendt som Gilbert den Smålige der regerer, en nærtagende perfektionist der er kendt som en notorisk playboy og plantesamler. Hans nærmeste rådgiver er hans chinchilla Fnippus, som han også har udnævnt til chef for de væbnede styrker. Fnippus er dog ikke en almindelig chinchilla, men har fået bioniske implantater og ses af internationale observatører som hjernen bag Gearløs-dynastiets jerngreb om den lille stat.

Red dawn mcdonalds.jpg

[redigér] Industri og produktion

Georgiens industri er teknologiskt avanceret, og anslås af eksperter fra Penge & Privatøkonomi, The Economist og Vejle Amts Folkeblad til at kunne overhale Frankrig i produktionskraft indenfor få år.

Hver gang du ser en billig MP3-afspiller, el-shaver, eller smarte gadgets til din bil eller computer, stammer disse produkter højst sandsynligt fra Georgien. Mange af dem har ganske vist påtrykt mærkatet "Made in China", men dette er et snedigt spin udarbejdet af Touristbureau's chefpropagandister for at undgå handelsembargoer gennemtvunget af Disney-koncernen.

Gilbertstad er desuden hjemsted for verdens uofficielt største propagandaindustri, det trykker flyveblade, magasiner og plakater samt udarbejder slogans for 45% af verdens politiske organisationer.

Den hemmelighedsfulde stat holder kortene tæt ind til kroppen når det kommer til indretningen af deres fabrikker, men en journalist fra Bild Zeitung der rejste ind i landet undercover i 2005 udarbejdede en rapport, hvoraf man blandt andet kunne erfare at:

"...Fabrikkerne i Gilbertstad er konstrueret i en speciel type letvægts-glas udviklet af Georg I, der sikrer optimale produktionsforhold året rundt. Kantinerne er store og ventilerede, men med gigantiske plakater forestillende Georg I, Gilbert I og Overgeneral Fnippus i forskellige allegoriske fremstillinger, ophængt med henblik på at løfte arbejdsmoralen..."

"...Industriens top er fuldstændig ligestillet, idet man klunser om alle poster. Embedsperioden er på halvandet år..."

Fnippus' elitetropper, Bjergskyggerne bevogter alle indfaldsveje til Gilbertstad, for at hindre udefrakommende i at komme ind. Arbejdere får bonuser for at angive besynderlig adfærd. Det menes at Georg I fandt inspiration til denne opbygning i George Orwells 1984.

[redigér] Landets geografi

Landet er præget af store bjerg- og skovområder, og minder sine steder meget om Kroatien eller Albanien. Touristbureau har som en del af promoveringskampagnen udarbejdet en video der i billeder viser potentielle indbyggere den naturlige skønhed de vil kunne opleve i deres nye fædreland, og lagt den ud på Youtube:
Republic of Georgia - Scenery and nature04:52

Republic of Georgia - Scenery and nature

Udenfor hovedstaden Georgium og industribyen Gilbertstad er landet kun tyndtbefolket, og bebyggelserne består for det meste af sommerhuse og feriebyer til arbejdere og offentligt ansatte.

Dyrelivet i Georgien er rigt, men præget af Gilbert I's bioniske avlseksperimenter. Der har været flere eksempler på at jægere fra udlandet under en jagtferie i landet bogstaveligt talt er blevet den jagede, enkelte gange er de jagende horder endog blevet observeret under anførelse af Fnippus selv.

Personlige værktøjer