Gæld

Tommelommer

"Den gælder ikke for mig!"

~ Henrik Sass Larsen om dansk lovgivning

Gæld er en fordanskning af det tyske Geld, som betyder penge. Og gæld har da også en del med penge at gøre, eller rettere: fraværet af penge.
Hvis du har masser af gæld, skal du straks gå ind på det nærmeste kreditinstitut (fx en bank) og få dem til at hjælpe dig af med gælden. Dette kan du gøre på mindst to forskellige måder. Begge umoralske, men kun den ene metode er ulovlig.

[redigér] Tre forskellige måder at komme af med gæld på i en bank

  1. Du trækker skimasken ned over hovedet, går hen til kassen og lægger en lille seddel med ordene: "This is a robbery. Give me money". Den flinke kassererske vil herefter villigt fylde din Nettopose op med knitrende nye pengesedler og en sjov lille farvepatron. Du forlader herefter banken, og hvis du er heldig, finder du farvepatronen, før den eksploderer.
  2. Du rettersilkeslipset, sniffer lidt coke og går direkte i flæsketbankdirektøren, under foregivende af, at du ved "det hele" om hans lyssky forretninger og kurs manipulationer. Da denne trussel virker på 99,9 procent af alle i en bank fra fuldmægtige og opad, så skal du bare have direktøren til at tro på, at du ved "det hele". Når du har fået ham til at spise af din hånd, hæver du en masse penge og inviterer bankdirektøren med på bordel i Monte Carlo, hvor han yderligere kompromitterer sig (husk at tage billeder). Derefter anbringes din gæld i nogle swaplån, som sælges til andelsboligforeninger i Udkantsdanmark, mens du og dine nye venner fortæller vitser om Stein Bagger og Finn Nørbygaard.
  3. Du går ned i din lokale nationalbank. Inde i nationalbanken kan du finde en såkaldt penge-trykke-maskine. Med sådan en maskine kan du trykke alle de penge du ønsker dig/skylder væk. Alternativt skulle det også være muligt at finde guldbarer i nationalbanken, så hvis du finder sådan en, og smugler den ind i ærmet, så skulle det meste af din gæld også være dækket.

[redigér] Konklusion

Med lidt fantasi og virkelyst kan du således hurtigt komme ud af al gæld. Voila!

Personlige værktøjer