Kånken

Omdirigeret fra Fjällräven
Kånken
Kånken er svensk og er subst. for at kånka hvilket betyder at gå anstrengt som om man havde alle verdens ulyksagligheder båret på sin ryg. Derfor er det også navnet på verdens mest brugte rygsæk i socialistiske/venstreintellektuelle kredse, da de jo ynder at bære alle verdens byrder på deres skuldre.

Den er grim som bare fa'n og er lige præcis uegnet til en 15,4" bærbar mens Tolstojs "Krig og Fred" og samtlige 14 bind af "Kapitalen" af Karl Marx rummer den let. Ja, bøgerne føles nærmest lettere i Kånken.

[redigér] Fjällräven

300
Sfer

Dette billede fra Spademanns gik rent hjem hos landets socialister

Det var det svenske firma Fjällräven som udviklede Kånken. Efter nogle succesfyldte år med eksklusivt trekking-udstyr havde man brug for en ændring af produktstrategien. Kånken var tænkt som en skoletaske for små skævryggede unger, men i stedet for blev den en større succes hos dem, der underviste dem.

Dette var verdens mest berømte rygdesigner Åke Nordins fortjeneste. Han regnede selv med at sælge 200 stk. ifølge Kånkens 30-års fødselsdagsside. I stedet bliver der solgt o. 200.000 stk. om året. Man anslår at ca. 3 millioner rygge bærer denne grimme rygsæk for mennesker, der har svært ved at finde hjem pga. manglende refleksmærker.

[redigér] Socialistisk Folkeparti og Kånken

I det danske socialistparti er der nye toner på vej mht. branding og positionering af partiet. Desværre har det ikke lykkedes de vakse reklamefolk at få SF'ere til at opgive Kånken - heller ikke efter at formanden Villy Søvnig på partiets hjemmeside personligt lovede et personligt besøg hos de der sendte et eksemplar til SF's hovedkontor.
Derfor kan SF ikke længere udføre undercover-opgaver med at infiltrere storkapitalen, da agenterne er for let genkendelige.

[redigér] Find socialisten

Hvis du ikke allerede har fattet budskabet i denne artikel har vi her et godt og instruktivt billede til fremtidig navigation. Vi har her samlet forskellige politikere, der af lige så forskellige grunde havde brug for at tale med Dalai Lama.
Kan du finde socialisterne på billedet?[1]Hvis du er i tvivl kan du prøve at føre markøren rundt på billedet.

Pia Christmas er glødende socialistMogens Jensen er stadig socialdemokratJeppe Koefoed ved bare at han ikke er DSU'erHelle Delle er for døv til at multi-taske. Konservativ til brystholderenMogens Lykketoft er Folketingets næstformandDalai Lama er sandsynligvis socialist men har aldrig hørt om KånkenMargrethe Auken har talt for SF i mange år, men repræsenterer KristendemokraternePernille Frahm har en dametaske medPeter Skaarup er SF's højst placerede kort i oppositionenKemal Couresji er eneste SF'er som faktisk er det.Margrethe Vestager tror hun er radikal.DalaiLama

[redigér] Links

[redigér] Noter

  1. Nej Holger og konen sagde nej til religionen
Personlige værktøjer