Festival

Sheep

Den berømte Woolstock-festival, three days of love and understanding

En festival er en forkortning af fest i Valhalla. Man bæller en hel masse mjød ned og render rundt og pissertelte, stjæler pigetrusser, spiller ølbold, spiller guitar, spiller gug, spiller to piger frem og tilbage for en enkemand, spiller luftguitar og ind imellem kan man høre lidt musik.

[redigér] Formål med en festival

Den største kunst er at vende tilbage til det man kalder hjem igen uden at være:

  • ...blevet gravid
  • ...trådt ned af tilskuere
  • ...spist mærkelige brunkager med psykedelisk virkning
  • ...i besiddelse af en full-bodysize tatovering
  • ...i stand til at erindre hvad man har lavet.

[redigér] Festivalcamping

Der findes forskellige campingsystemer alt efter hvilken oplevelse man ønsker:

Roede Mor

Her ses det til tider største kultband gennem tiderne indtage morfar-scenen på Roskilde.

[redigér] Koloniherre-systemet

Så mange som muligt indtager et stort område på campingarealet og befæster sig med en ydre ringmur af telte. Hjemmefra har man nedskrevet vedtægter for tilladt adfærd og dresscode under festivalen.

Man har ligeledes mixet en CD med de mest uudholdelige sange med Dario Campeotto og Raquel Rastenni og sætter den medbragte bilradio med batteri på autoloop på højeste lydstyrke.

Alle som vil ind i kolonien skal have udstedt et intermistisk gæstekort som viser hvilke dele af lejren man har adgang til.

Bruges af:

[redigér] Eventyrenes klub

Er f.eks. hvis to piger uden ledsagelse vælger at lægge sig op ned ad en Bandidos-koloni, eller når man bygger en bivuak af medbragte rafter og affaldssække.

Bruges af:

  • Bibliotekarer
  • Parkeringsbetjente

[redigér] Familien Flintstone

Folk som tror de er kommet på en rigtig campingplads og som har campingbord og stangtennis med. Desværre er den afsides beliggehed ikke en sikkerhed mod en samling svenskere som vælger at urinere lige netop på deres telt.

Bruges af:

  • Festivalturister

[redigér] Festivalteltet

Mudder

At feste i Valhal indebærer altid våde minder på den ene eller anden måde.......nå ja og så den tredie....

Det danske festivaltelt er nu så billigt at enhver har råd til at tage på festival. En telt koster omkring 60 kr. i den lokale Kvickly.

Man har udvidet sortimentet med selvoppustelige halmmadrasser, oppustelig minibar, oppustelig 35" fjernsyn, sammenklappeligt toilet etc.

[redigér] Festivalmad

Maden består som regel af felafel, pizza, salat, shawarma men helst ikke for meget da mavesækken stort set er optaget af én ting omdannelse af C2H5OH til hæmningsløse indfald.

[redigér] Berygtede kedelige festivaler

(skriv her hvis du kan huske navnet på en festival du har været på)

[redigér] Se også

Personlige værktøjer