FANDOM

Levakovic

De personer der mangler billeder, er familiemedlemmer ansat udenfor familievirksomheden.

Levakovic2

Her ses Gimli Levakovic til møde i Jyske Bank.

"Vi er rollemodeller for danskerne."

~ Familien Levakovic om dem selv

Familien Levakovic er ledelsen i et self made-entreprenørfirma med hovedsæde i Kastrup på Amager. Familien er berømt for på kun 40 år at have opbygget en virksomhed fra det rene ingenting, til den nuværende situation hvor de fleste medlemmer er så økonomisk uafhængige, at ingen i princippet behøver at arbejde.

Levakovic ApSredigér

Familiens oprindelige overhoved, Jura, kom til Danmark fra Sigøjnerland engang i 1970erne hvor han grundlagde butikken "Levakovic Olivenolie" som hurtigt blev udvidet til at omfatte 5 af hans 6 søskende, hvoraf han selv og broderen Claudio begge døde i Juras have, medens de gloede på tomatplanterne. Firmaets direktør- og familiens overhoved er nu Gimli Levakovic i brede kredse kendt som "Da Båss".

Under Da Båss er virksomhedens utallige kronprinser, herunder Michael Corleone Alpacino Levakovic og Sonny Corleone Santino Levakovic, blevet bredt kendt for deres evner for at køre bil, gå på jagt, hæve penge og "score" kvinder der af forskellige årsager har fået ukendte piller i deres drinks. Eller et jernrør i baghovedet.

Børneneredigér

Samtlige af familiens børn regnes for egentlige genier, hvorfor ingen af dem behøver skolegang efter de fylder 9 år, hvilket i reglen er 2 år efter de begynder at løbe ærinder som bybude for familie-virksomheden der årligt menes at omsætte for 16 millioner danske kroner og 60 millioner Jydske Dollars.