Fødselsdag

Dscn2415

Billede fra tilfældig fødselsdag i Danmark.

"Jeg får altid hvad jeg ønsker mig"
~ Amalie fra Paradise om opmærksomhed

Fødselsdag, er betegnelsen for den dag, du blev født. Dvs. på en af årets 365 dage. Du fylder år hver anden gang du har fødselsdag, det ved du sikkert godt, men hvis der skulle være nogen derude eller lang ude, der ikke ved hvor gamle de er, kan de jo prøve at tælle sammen, hvor mange gange de har holdt fødselsdag. Husk at medregne skudår.

[redigér] Sådan gør man

Til din fødselsdag, kan du holde en fest for familie eller venner - men aldrig sammen! Ellers risikerer du at de går sammen om fælles gaver. Alt afhængig af hvor gammel du er, kan du holde alt fra en Mickey Mouse fest til en fest på et diskotek. Til din fødselsdag bliver du fejret med gaver og lækker mad. I de fleste tilfælde består maden af boller og lagkage med dertilhørende varm kakao.

Du har til din fødsel også fået tildelt et stjernetegn. Hvilket stjernetegn du er, afhænger af hvilken måned og dag du er født på. De fleste normale mennesker har dog kun fødselsdag én gang om året. Dette er dog ikke tilfældet for butikker og supermarkeder - de har fødselsdag hver eneste dag, hele året rundt! Med super-gode tilbud! Hip-hurra!

[redigér] Liste over de 13 stjernetegn

Christian borup 2006 180x195
En oplyst kommentar fra Christian Borup:
Et stjernetegn er et tegn fra stjernerne om din personlighed. Det kan også afsløre, om du har held i spil eller kærlighed. Eller ingen af delene. Personligt kan jeg afsløre dit stjernetegn for dig, mod en mindre betaling på 599 DKK.

[redigér] Udpluk af nogle kendtes fødselsdage

Ove Sporgøe 21. dec 1919

Personlige værktøjer