European People's Party (EPP)

Epplogo.jpg

Er dette symbolet på Ghanas undergang?

"Måske man burde stikke en grænsebom op i røven på deres leder!"

~ Pia Kjærsgaard om EPP

"...Øh. Ja, nej, måske... Jamen, Helle Thorning!"

~ Bendt Bendtsen om hvorvidt De Konservative støtter EPP's politik

"Som irsk-født sagnhelt, vedrører det vist ikke mig..."

~ Oscar Wilde om at betale skat

European People's Party (Dansk: Det Øjropæiske Folkepartei) er ét af mange politiske partier eller grupper, der er fast bosiddende i EU-parlamentets Afdeling for Demokrati[1] Partiet/Gruppen udgøres af Kristen-Konservative medlemmer fra hele EU, i Danmark er det De Konservative.

[redigér] Politik

Eppsoldiers.jpg

EPP's vision for fremtidens forsvar af EU

Ugroft sagt, er EPP Dansk Folkepartis værste mareridt: det formelle program indebærer, at EU omdannes til en megastor, superstærk føderation, med fælles alt, afskaffelse af fri abort og politisk styrke til at afskaffe diktatoriske systemer, og da DF pr. definition er et EU-fjendtligt og neo-nazistisk parti, falder dette Tulle & Co for brystet.

[redigér] Værdipolitik

EPP er kristen-konservativt, og ser som sådan sig selv som humanister der kæmper for et frit marked[2], hvor dem med penge hjælper dem uden penge til at komme på fode igen. Samtidig lægges der vægt på, at familien er samfundets inderste kerne. Dette er årsagen til at EPP er modstandere af Fri Abort.

Epptanks.jpg

EPP's vision for fremtidens økonomiske politik

[redigér] Økonomisk Politik

Kort opremsning: humaniserende-og-menneske-samt-familie-beskyttende-og-humanistisk-men-samtidig-pro-frie-markedskræfter-agtig-tilgang-til-en-delvis-kapitalistisk-men-fuldt-ud-velfærdsstatsvenlig-omfordelingspolitisk-tilgang-til-de-ressourcer-der-er-tilgængelig-i-form-af-både-råstoffer-og-grundstoffer-og-sjove-stoffer-mm-samt-intelligentsiaen-i-samtlige-europæiske-besiddelser-og-her-taler-vi-altså-både-oversøiske-undersøiske-og-bundløse-råstoffer-og-værdier-af-enhver-art-dog-ikke-medregnet-hunde-der-som-alle-ved-er-et-generelt-overvurderet-og-småfesent-dyr[3].

[redigér] Plan for EU

Nu er det her jo faktisk Angela Merkels venner, så det skorter sandelig ikke på interessante planer. EPP vrøvler f.eks. noget om "The global Common Good", udvidelse af Europæisk politik og tankegang til resten af verden, samt et "World Government"[4], så det bliver spændende at se hvor vi ender[5].

[redigér] Se også

[redigér] Noter

  1. Praktisk placeret udenfor reel magt.
  2. Skægt som dette overhovedet ikke lyder som ordlyden på S&D's artikel
  3. Fun fact: Der er mindst 160 stavelser!
  4. No shit - check deres manifest!
  5. Jf. Dommedag
Personlige værktøjer