Elefantvæddeløb

Elefantvæddeløb er en afart af knallertvæddeløb, der jo som bekendt går ud på at finde den hurtigste knallert på havnen.

Hvor knallertvæddeløbet afholdes i det fri, foregår elefantvæddeløbet dog som regel på den lokale bodega, hvor én eller flere lokale stamgæster forsøger at finde ud af hvem der hurtigst kan kværne en kasse elefantøl.

I løbet af de senere år, hvor det er blevet in at dyrke sport og motion på arbejdspladsen, har mange af bodegagængerne også valgt at dyrke sporten på jobbet, der for de flestes vedkommende er at køre lastbil.

For at undgå snyd kører udfordreren op på siden af dén lastbil han udfordrer, så begge kan holde øje med at modstanderen ikke snyder, hvorefter der bælles løs. Når kassen med elefantøl er tom kører vinderen ind foran den besejrede, og kan fortsætte mod den næste udfordring, med mindre han selv bliver udfordret igen.

Sporten er til stor underholdningsværdi for vejnettets øvrige trafikanter, og Foreningen af Danske Vognmænd er i fuld sving med at få Dansk Tipstjeneste til at godkende sportsgrenen, så man kan spille med på Oddset fra sin egen lille bil!

Personlige værktøjer