Eftertanke

"Jeg kan altså ikke rigtigt lide tanken om, at drengen skal krydse jernbanesporene hver morgen ... Næh, vent lidt! Ved nærmere eftertanke tror jeg, at jeg bare ikke kan lide drengen"

~ Din rigtige far om hvorfor det var, at du blev sendt permanent på børnehjem

Afterbrainhumans

Lige som så mange andre slags tanker, kan såvel efter- og bagtanker have uforudsete konsekvenser, der i værste fald kan føre til dødsfald eller langvarige fængselsstraffe. Det kan derfor ikke anbefales at tænke den slags tanker!

Eftertanke er noget som kommer efter en tanke. En eftertanke er sjældent spontan, men oftere affødt af det skurkagtige indre i en lumsk persons hjerne. På film ser man ofte, hvordan skurken smiler og gnider sig i hænderne, når han i eftertankens ulideligt klare skær kan se, hvorfor han simpelt hen er nødt til at snyde dig for alle de surt sammensparede penge, som står på din pensionsopsparing.
Når eftertankens fulde styrke rammer bevidsthedskontrolcenteret i misdæderens syge sjæl, vil hans øjne uvilkårligt knibe sig sammen til to smalle sprækker, hvorigennem han vil betragte verden med en ondskabsfuld mental snerren. Denne snerren og de sammenknebne øjne er et sikkert tegn på, at den bankmand, feminist, politibetjent, terrorist, soldat, seriemorder eller speltkusse, som lige for øjeblikket befinder sig i dit selskab, nu har fået eftertanker, og derfor er i færd med at stjæle alle dine penge og alt, hvad du har kært.

[redigér] Et fortænkt scenario

Man kan fx tænke: Hold kæft, hun er sgu da lige til at plukke!, og så kommer eftertanken: Hvad nu hvis min kone opdager det?
dette tidspunkt kan man så indlede en nærmere eftertanke-proces, som kan forløbe noget i retning af fx

Konen og ungerne skal til Jylland familiebesøg næste weekend, og tøsen er helt alene hjemme, hmmmm ...

Vi skal ikke her foregribe, hvad der nu kan ske. Det må være op til læserens egne (beskidte) fantasier ...

Personlige værktøjer