Drøm

800px-Lewis Carroll - Henry Holiday - Hunting of the Snark - Plate 3 Aros

I de gode gamle dage drømte folk om snarker, kvarker og slige ting. Og alle drømme fra før 1864 var i sort-hvid, men derfor ikke mindre uhyggelige. Drømmen herover er fra min barndom, hvor ham oversize-drengen fra Aros i Aarhus er stukket til søs med en åbenlyst skeptisk bæver.[1] Det hele giver absolut ingen mening. Men det er samtidig også lidt uhyggeligt, ikke?[2]

"When does it come true?"

~ Redneck om den amerikanske drøm

"In dreams I talk to you"

~ Roy Orbison om at tale i søvne

[1] En drøm er en ikke-ufarlig tilstand, som et menneske kan opnå ved at falde i søvn. Det er således en eller anden form for trance, som indtræffer i kroppen, og man hengiver sig primært til onani drømmeland. Mens folk drømmer, kan trænede neurologer aflæse deres inderste tanker via den drømmendes øjne, som bevæger sig under øjenlågene, mens der drømmes løs.[3]

[redigér] Hvad handler drømme om?

En drøm er yderst afslørende, når det drejer sig om at belyse, hvad der foregår i din underbevidsthed. Det er derfor meget vigtigt, at du hver dag opdaterer din personlige Facebook-profil med beskrivelser af dine seneste drømme og mareridt. Og husk at du altid er velkommen til at kontakte din socialrådgiver; især hvis du drømmer om små, glathudede drenge, dynamit, pistoler, skibskatastrofer og pludselig død.[4]
Hvis du derimod drømmer om dig selv i pinlige og ydmygende situationer,[5] er det blot din krop og din underbevidsthed, som forsøger at forberede dig på, at en ny dag truer, når du er færdig med at drømme.[6]

[redigér] Ting du kan drømme om

[redigér] Sonnambulente fodnoter

  1. hvem ville ikke være skeptisk i dén situation? Drengen er tydeligvis i færd med at skærpe en økse, og i sit bælte har han en eller anden form for spids syl hængende. Hvad skal dén bruges til? Oven i købet ser drengen tydeligt narkotiseret sindssyg ud!
  2. "Utilisez un petit castor coupé en morceaux. Retirez la graisse et tremper toute la nuit dans l'eau froide, puis égoutter. Cuire dans une petite quantité d'eau jusqu'à tendreté, puis frire avec du lard et de sel d'assaisonnement. Essayez un peu de sel d'assaisonnement Hickory fumé sur ce"
    ~ René Descartes om hvordan man tilbereder små til mellemstore gnavere mens man drømmer
  3. Denne drømmefase kaldes REM-søvn, hvilket er et akronym for rapid eye movement
  4. på samme måde som Tom Kristensen gjorde i Hærværk
  5. DU ved udmærket godt, hvad vi mener!
  6. ligesom du ikke bliver så overrasket, når du mærker, at du har tisset i sengen - igen!
Personlige værktøjer