Disney Channel

Disney Channel

Walt Disney ville være så stolt, hvis han så Disney Chanel i dag.

Disney Channel er TV-kanalen fra Disney, som genudsender deres egne billige sitcoms, film og tegnefilm, som senere bliver genudsendt i det uendeligesøster-kanalen Disney XD. Kanalen i Danmark sender i hele Skandinavien, så hvis man er (u)heldig, kan man en sjælden gang se finske undertekster i stedet for danske.

[redigér] Egne produktioner

Disney Channel sender næsten kun ting fra Disney, og meget af det har de produceret helt selv, med hjælp fra et par andre. Der er et par tegnefilm, film og et enkelt sketchshow, men det er mest af alt sitcoms som Hannah Montana, High School Musical, That's So Raven og The Suite Life of Zack & Cody, som bliver genudsendt til evig tid respekteret af ungdommen. Det er desuden en regel, at alle live-action-shows på et eller andet tidspunkt skal indeholde noget fra The Suite Life of Zack & Cody.

[redigér] Produkter

[redigér] Reklamer

Disney Channel indeholder ikke reklamer, men det er i praksis ikke rigtigt. For mellem programmerne reklamerer de for sig selv, dem selv, deres ting og deres kendte. I det mindste afbryder de ikke midt i programmerne med reklamer, som vi har set en million gange før, men det gør de i udlandet, og i det endnu længere udland er der også ikke-Disney reklamer.

Personlige værktøjer