Diktatur

"Én af mine elever er så debil, at det at savle virker som en større udfordring."

~ Din klasselærer om Dig

Et Diktatur er en sporadisk opstået proces i Danmarks grundskolesystem, hvor en såkaldt "Lærer" antager funktionen "Diktator" og herefter stiller sig op og dikterer hvad Mads & Mette, Fru Sol eller Kong Gulerod går og laver. Almindeligvis vil de dikterede, "eleverne", gøre deres bedste for at skrive de ting ned som Diktatoren har dikteret.

[redigér] Forskellige Diktaturer

Niveau 1
Her vil Diktatoren sige ting som "Mads & Mette gik en tur. Skriv: "en"", hvorefter diktaturets lærlinge vil skrive tallet "1" og således løse diktatet forkert.
Niveau 2
Her vil Diktatoren sige ting som "Fru Sol skinnede hele dagen. Skriv: "skinnede"", hvorefter alle de stakkels diktatur-elever vil dele sig i to: dem der kan stave til "skinnede" og dem der græder og kalder på deres mor.
Niveau 3
Her vil Diktatoren sige ting som "Kong Gulerod passede sin have, plejede sine kartofler og lavede mad med sin kone. Om aftenen dansede de Samba og spiste råkostsalat under åben himmel. Skriv: alt hvad jeg netop sagde", hvorefter samtlige unger dumper fordi det først 2 timer senere gik op for dem, at netop dette diktatur faktisk var en eksamen, og at de færreste censorer synes om tegninger af tissemænd der ryger joints.
Personlige værktøjer