Det engelske kongehus

William og Kate

De to engelske lovebirds, Prinsesse William og Prins Kate.

Alle i Europa kender nok det engelske kongehus. Hvis man nævner det for folk svarer de "Nå ja, det er dem der med ham med ørerne og hende der døde og fik en sang fra ham klaverbøssen og ham naziknægten?" og der vil de fleste spørgere svare "fandme ja".

Men det engelske kongehus' historie indeholder så meget mere. Sprut, intriger, mord, krige, snoller og en masse folk der hypper.

[redigér] Vikingetiden

Det hele startede engang omkring år 800 hvor Alfred den Vise (Blandt sine kammerater og brødre kendt som "Nørde-Alfred") begyndte at tæve løs på vikingerne for at konsolidere sin magt. Det gik ikke så godt, og saksiske konger overtog, deriblandt den konstant vægelsindede Ealdred "The Unready", (Englands svar på en omvendt Bart Simpson), og Harold Godwinson, et dumt svin af en magtliderlig lille lort der løj for sin gamle ven hertug Vilhelm af Normandiet, nakkede Harald Hårderåde i en rollespilskamp ved Stamford Bridge, og blew ownet for vildt af en pil ved Hastings i Sydengland af Vilhelms mand.

Mange år senere ownede de nu fransk-engelske konger deres fætre i slaget ved Crecy, hvor de engelske langbueskytter flood-fraggede de franske ryttere.

[redigér] Så skal der hyppes

Men så i midten af 1500-tallet begyndte liderligheden endelig at vise sig i det engelske kongehus med Henrik VIII. Han var en stur mand med en meget stur fallos som han yndede at spidde fruentimmeres intimdele med. Dette ledte til at han udmeldte sig fra "Jesus-er-ikke-størst-det-er-gud-og-jomfru-maria-er-vejen-til-ham"-klubben, også kendt som den romersk-katolske kirke, halshuggede tre af hans koner fordi de ikke var friske nok, og startede den Anglikanske kirke.

[redigér] Nu på dansk

I midten af 1800-tallet blev den engelske tronfølger gift med den danske prinsesse Alexandra. Og nej, det er ikke hende fra Asien der blev gift med Kornprinsen. Og siden da har de to familier benyttet enhver mulighed for at nasse på hinanden økonomisk såvel som socialt.

[redigér] Thin Lizzy

I midten af 1950'erne kom Elizabeth II på tronen i England, og det satte gang i sladderpressen. Gemaler blev skudt, bryllupper sendt på direkte tv til hele verden, der blev kneppet udenom og opløst ægteskaber, og hun havde endog en cameo-appearance i filmen Austin Powers In Goldmember (Dog som Dronning Amidala & Saddam Hussein gjorde det, brugte hun en stedfortræder i den rolle). Familiens popularitet har været på retur siden Dianas død, og mange frygter at prins William vil gå hen og blive en "Pingo" den 2.

Personlige værktøjer