FANDOM

Doffent

"Den ydre stræben afspejler den indre magt" skulle der efter sigende stå i den latinske tekst herover. Den amerikanske kongres blev i 2023 forhøjet og gjort bredere, ligesom den blev beklædt med bladguld

Det Offentlige er en arbejdssektor et embedsapparat, som i alt væsenligt beskæftiger sig med bestræbe sig på at belemre landets indbyggere mest muligt med breve, cirkulærer, dummebøder, forordninger, regler og love, ligesom det tilstræbes, at de enkelte afdelinger hver især øger deres ressourceforbrug med to procent om året.

Deres interne målsætninger går på:

  1. Længere kaffepauser
  2. Mere i løn
  3. Færre arbejdstimer
  4. Flere offentlige arbejdspladser i København, så man derefter kan brokke sig over overbefolkningen, og forureningen i byen

Arbejdsområder redigér

Det offentlige står for:

Den offentlige sektor består af omtrent 842.483 ansatte. Alligevel er der flere måneders ventetid på en byggetilladelse, og et politivæsen, som ikke rykker ud, før kaffen er drukket.

Det historiske tilbageblikredigér

Det offentlige har eksisteret som sektor siden indførelsen af enevælden. Dengang betalte man Kongehuset for at forvalte Det Offentlige, og for at hyppe offentligheden. Senere fandt man på at betale politikerne for at agere sektor og kontrolinstans på én og samme tid.
Ikke desto mindre har størrelsen af den offentlige sektor været et af de politiske omdrejningspunkter, som bestemte om man var blå eller rød. Det har været som en endeløs diskussion, da det kun er Falck, som har levet op til en vis standard som privat firma, og en service som det offentlige tilbyder (Skribenten er formentlig af venstreorienteret observans).
På den måde kan man heldigvis holde det i live i mange år endnu.

Se ogsåredigér