Konservative Folkeparti

DeKonservastive2

Valgplakaten som skulle bane vejen for den nuværende formand

Det Folkelige Konservesparti, bedre kendt som De Konserva(s)tive, var et politisk parti der selv påstod at udsprede konservatisme i Danmark, på trods af at de havde et liberalt forhold til skatten, befolkningen og samfundet generelt.

[redigér] Historie

Konservative Folkeparti kom til verden i 1915 som bastardbarn af partierne Højre og De Frikonservative, samt en lille smule Venstre indblandet, og partiet fik derfor både lidt konservatisme og liberalisme med som dåbsgave.

De konservative kom i 30'erne ud og feste med de spændende nye folkEuropas politiske kort, denne udskyldige flirt udviklede hurtigt sig til en hed affære, indtil tømmermændende gik over i midten af 40'erne, og partiet chokkeret over opdagelsen af sin nye sengekammerat, listede ud af døren, uden at efterlade telefonnummer eller med nogen intentioner om at ringe tilbage.

De konservative satsede fremover på det sikre, og det gav til sidst porte. Daværende partiformand, Poul Schlüter, kunne igennem 80'erne kalde sig for "uudfodret statsminister, genvalgt for tredie gang", indtil han snublede over et ujævnt gulvtæppe, men det er en anden og temmelig slidt vittighed.

I nyere tid fik partiet igen problemer, ikke da Gud, men hans engel kørte galt og forbandede partiet med: ustabilitet, 3 hurtige formandsudskiftninger, rødt vand i hanerne på partikontoret, og almindelig mangel på solskin.

De konservative kom igen i regering i 2001, men det skyldes nok mere held end evner, da Venstre besluttede sig at det var bedre at være sammen de skattelettesivrige konservative end crowdpleaserne fra Dansk Folkeparti

Efter historisk dårlige meningsmålinger, blev partiet nød til at skifte formand (eller kvinde) i 2011. Den afgående partiformand fik sparket med en hel Barfoed. Efter få timers votering i gruppen valgtes Lars "2-pac" Barfoed til Partiformand, da han lovede fremover at tage strømper og sko på igen.

[redigér] Ledere

Ideologisk/politisk pH-skala for De Konservative
Her kan du se hvor partiet finder sig politisk før og efter et valg

Ideologisk pH (Det de siger de vil gøre)

PH1
11
Politisk pH (Det de gør når de er valgt)
PH1
13
Revolutionære Reaktionære
Populister

Personlige værktøjer