Den kolde krig

Winter war
Så koldt var det. Her er det en tyrker der fryser

Den kolde krig var et kapløb mellem USA og Sovjetunionen, der startede umiddelbart efter 2. verdenskrig. Det hele begyndte i Stalingrad, hvor de tyske og russiske tropper kæmpede i bidende kulde i én uendelighed. Ingen gad fortælle dem, at krigen var slut (de havde det lige så skægt), og de fik varmen af at pløkke løs på hinanden, så det gjorde ikke noget. Resten af verden var dog ikke i krig, så de lave temperaturer kunne mærkes, især af USA og Sovjet.

Til at beskytte sig mod kulden benyttede en del lande sig af jerntæpper. I et enkelt land benyttede man sig også af en mur til at holde blæsevejret ude. I Danmark bruges mest den kolde skulder.

I 1962 kom Cubakrisen, hvor USA fandt ud af, at nogle russere holdt ferie på den varme ø og blev vildt misundelige.

I USA blev det stadig mere upopulært at være kommunist, fordi disse efter sigende drak mere vodka og derfor fik varmen nemmere. En fyr ved navn McCarthy satte kommunister (og deres venner (og deres venners venners venner)) i fængsler uden centralvarme, så de ku' lære det.

Den kolde krig er med tiden blevet afblæst, takket være global opvarmning.

[redigér] EN LIDT ANDEN FORKLARING

Den kolde krig startede lige efter oliekrisen, for ingen havde olie og manglede derfor så varme. Og dette startede den kolde krig. Men Den kolde krig er med tiden blevet afblæst, takket være global opvarmning.

Personlige værktøjer