Delle

Frikadellefars

Se lige engang: Delle...FARS. Aha ha ha ha ha ha! FUCK, HVOR ER DET MORSOMT![1]

En delle kan være to ting. Enten er det en vulst, dannet af underhudsfedt, der optræder som en lagdelt hudfoldoverhuden,[2] eller også er det et diminutiv af substantivet frikadelle, som er en betegnelse for en krukket skuespiller.[3] Man kan bruge udtrykket som kælenavn til andre.[4]

[redigér] Fars fra en dellehjerne

De færreste er nok klar over, at hjernen hovedsageligt består af fedt, men det gør den! De er nok heller ikke klar over, at overdreven indtagelse af frikadeller medfører, at dellefedt fra sidebenene fortrænger hjernemassen, og så risikerer man, at ellers normale mennesker sprøjter verbal fars ud på uskyldige internetsider. Nedenstående få linjer hører til blandt de mildere eksempler. Men det er skam slemt nok:

"Der er mange som ikke bruger det kun når de siger vi skal have frikadeller til aftensmad. Men min veninde og jeg synes man skal begynde at sige det noget mere. Det er sådan et sødt lille ord. Hvis i ikk ved hvornår man skal sige det så kald jeres lille pige det. VI kalder en masse det man kan også sige slaskedellen eller et eller andet".

[redigér] Og et sidste kvæk fra dellehjernen:

Begynd at bruge det. Det er sjovt at kalde andre det. Heeh heheh! Begynd at sniffe det ... Heeh heh! Det er sjovt, ha ha ha ha! FUCK, Heeh heheh! Begynd at bruge det! Det er sjovt. Heeh heheh! Det er sjovt. Det' sjovt!

[redigér] Dellenoter

  1. Vi ved ikke om det er rådne fårehjerner eller selvdød blæksprutte billedet. Men hvad vi ved er, at noget af det befinder sig inde i dit køleskab lige nu!
  2. husk at vaske ind mellem sprækkerne, for ellers lugter der grimt af sved (Det samme gælder bryster og bh'er)
  3. Delle?
    Delle er et meget godt udtryk; man kan bruge det, fx når man slår sig, kan man sige Delle, eller når man ikk' kan finde ud af noget
  4. Sådan fx Fedtdellen eller bare Delle eller Dellen. Det er forskelligt. Delle er faktisk et ord eller et navn
Personlige værktøjer