FANDOM

Dart

Der altid en god mulighed for at støve nogle villige damer op, når man spiller dart.

Dart (eller bueskydning uden bue som nogle mennesker også kalder det) er et pilespil som angiveligt blev opfundet af den legendariske nordkoreanske diktator, Kim Jong-il[1]. Den første kendte dartspiller skulle angiveligt have været Jesus, som i forbindelse med den såkaldte "sidste nadver" vandt over hans kammerat, Judas. Jesus fortryder nok idag at han vandt, idet det viste sig at Judas var en utrolig dårlig taber, men dette er en hel anden historie som vi ikke vil komme nærmere ind på.

Den opmærksomme læser har nok observeret at der ikke er overensstemmelse mellem årstalene, idet at Kim Jong-il levede fra 1941-2011 mens Jesus levede fra år 0. Så hvordan kunne Kim Jong-il så have opfundet et spil, som Jesus spillede adskillige år før den gode Kim Jong-il overhovedet blev født? Kim Jong-il har selv forklaret paradokset med følgende udsagn;
"Hvis ikke i tror på, at jeg har opfundet spillet, så dræber jeg jer bare.!"

~ Kim Jong-il om Jesus

Hvor kan man spille dart?redigér

Alle værtshuse som er autoriseret dart-forhandler.

Hvordan spiller man spillet?redigér

Man starter med at drikke sig fuld (hvis man ikke har en promille på over 2,15 så må man i henhold til det internationale reglement ikke spille dart). Dette kan godt besværliggøre det for mindreårige at spille spillet, men her skal man jo huske på at alle mindreårige (stadig) har adgang til cider, så helt umuligt er det ikke. Når man så er blevet tilstrækkelig alkohol-påvirket, så begynder man så at kaste efter en cirkulær plade, som er opdelt i tyve ligestore felter som er angivet med tallene fra 1-20. Hvilket felt er så bedst at ramme? Ja, det er et godt spørgsmål, og derfor gider jeg ikke svare på det. Det skal dog nævnes, at det bedste felt at ramme kan variere fra land til land, fx kan det nævnes at pga. Zimbabwes geografiske placering på den sydelige halvkugle, så har Robert Mugabe fået indført at det bedste felt at ramme er "double D" (som ikke er et felt på selve pladen, men derimod mellemrummet mellem to patter på en tilfældig kvinde i baren). Det skal iøvrigt bemærkes, at når folk har en promile på 2,15 så er man generelt ligeglad med reglerne.

Koster det mange penge at gå til dart?redigér

Ja, det gør det. For det første skal man jo bruge utrolig mange penge på at drikke sig stiv, idet det ikke er lovligt at medbringe egen alkohol. Derforuden er der stor omkostninger forbundet med selve udstyret. Her kan det bl.a. nævnes at selv de dårligste pile (74 mm guldbelagte pile signeret af den verdensberømte skak-spiller Garry Kasparov) koster 4.999.999 zimbabweanske dollars.

Understøttende kommentarerredigér

  1. Kilde: ham selv.