Damernes ven

Damernesven

En lokalpolitiker fra Ishøj gør sig lækker over for potentielle vælgere.

Obama damernesven

En udenlandsk politiker med en fortid som tricktyv sutter diamanten ud af den lille dames ring. Hvis han oven i købet kan stjæle hendes stemme, så har han fortjent at vinde!

Damernesven2

Det sker - omend sjældent - at kvinder får øjnene op for politikernes sande intentioner. Her er det fru Eva Dytkjær, der får en øjenåbner af sin samlivsterapeut.

Nyrup

Kvinder er vilde med sportsfolk og uniformer.

Damernes ven er en fællesbetegnelse brugt om mandlige politikere, der skal ud og score stemmer. Derudover findes en række mænd, der også går under prædikatet damernes ven, uden dog at være tilknyttet politik.

[redigér] Udtrykkets oprindelse

I gamle dage, nærmere bestemt på kong Hugleiks tid, havde kvinderne ingen mandlige venner. De havde kun deres teddybjørn at kramme. Man kaldte dem derfor Bamses venner. Mænd så ingen grund til at dyrke venskab med kvinderne, da demokratiet endnu ikke var indført, og alle valg blev afgjort med sværdet.

Så skete der det beklagelige i Grækenland, at nogle filosoffer opfandt stemmeretten. Det gik så hverken værre eller bedre, end at dette folk gik til grunde, det er da klart. Noget havde man gjort galt. Først i 1800-tallet fandt den berømte neglefysioterapeut Albert Zweistein ud af, hvori problemet bestod:

30px-Cquote1 svg Heureka![1] Det' sguda fordi vi ikke har ladet kvindfolkene stemme! 30px-Cquote2 svg
Albert Zweistein i de tidlige morgentimer

Og det var det! Dårligt havde fruentimmerne fået adgang til stemmeurnerne, før lækre stoddere som John F. Kennedy, Bill Clinton og Anders Fogh Rasmussen fik sæde i de parlamentariske forsamlinger.[2]

[redigér] Damernes ven i dag

I dag er de fleste damevenner uddannet på charmeskolen i Liechtenstein og får trænet mavemusklerne på det lokale fitnesscenter.

[redigér] Trivia

  • Efter damevennerne har gjort deres indtog, er stemmeafgivningen blandt kvinder steget med 100%[3]
  • Ifølge en rundspørge blandt kvinder, vandt Anker Jørgensen så mange folketingsvalg i 1970'erne, fordi han havde en lækker røv.
  • Klaus Bondam forsøger at blive damernes ven ved at indføre kvindelige lyssignaler[4]. Som sædvanlig har han ikke fattet en skid.

[redigér] Dame-fodnoter

  1. Udtrykket er græsk og betyder: "Jeg har fundet den! Den var lige her mellem benene!"
  2. Men se lige, hvilke kvinder de fik fat i. Jeg ville gerne have dusket Jaqueline, men Hillary og Monica? Bvadr!
  3. Dele af dette tal kan skyldes, at kvinderne har fået stemmeret.
  4. ideen opstod ved at kikke på de lande vi normalt sammenligner os med
Personlige værktøjer