DKP

Sovjet Danmark.gif

Det danske flag i årene fra 1922 til 1991

Dansk Kommunist Parti var et af de største partier i [[Danmark; og det eneste lovlige parti under Den Sovjetisk Danske Republik regering i årene 1922 til 1991. DKP blev grundlagt i 1917 af Lenin Larsen (som senere ændrede sit fornavn til Lars, forrådte revolutionen og grundlagde Jysk Sengetøjslager) umiddelbart efter Oktoberrevolutionen, som var anden del af Den Danske Revolution. Her lykkedes det for DKP at overtage magten i regeringen, efter man afsattte den ondskabsfulde Tsar Christian X. Men der skulle gå yderligere fem år førend at DKP havde hele magten, idet visse urevolutionære demokratiske elementer skulle nedkæmpes først. Anden Verdenskrig skulle blive skelsættende for både DKP og Den Sovjetisk Danske Republik. På det tidspunkt havde Stalin Hansen overtaget magten i partiet og var derfor naturlig leder af Danmark. Grundet krigen kunne Stalin Hansen stramme grebet om nationen. Folk der modsatte sig hans vilje, blev sendt i arbejdslejre, de såkaldte gulaks, i Thy, en kold og særdeles øde del af Danmark. I årene efter krigen udviklede Danmark, under DKP, sig til en verdensmagt. Dette resulterede i et grusomt våbenkapløb med USA, om hvem der kunne uddele flest færdselsbøder. Den Danske Sovjet Republik kollapsede under vægten af sit eget bereaukrati i 1991 og efterlod både Danmark og DKP i kaos. DKP eksisterer stadig den dag i dag, men kendetegnes ved at deres medlemmer hovedsageligt lever i fortiden og deres landsmøde bærer præg at sidde og tale om ”bedre” tider og de gode gamle dage. Der er endda folk der påstår at Stalin Hansen stadig lever. Han skulle efter sigende spankulere rundt i Vestjylland, slæbende på en gigantisk hammer og sejl, og ved hjælp af moralsk prædiken, håndspålæggelse og eksorcisme, forsøge at guide de fortabte lam tilbage til flokken. Indtil videre uden synderlig succes!

[redigér] Se også

Personlige værktøjer