FANDOM

Tire

Dæk optræder i mange forskellige sammenhænge, men ganske ofte ser man biler, dæk og hunde i de akkurat samme sammenhænge. En del forskere har undersøgt dette fænomen, men har ikke fundet nogen logisk sammenhæng

Dæk kan være to ting: En ordre til en hund eller en gummiring, der sidderfælgen af en bil eller et af de andre transportmidler, der anvender hjul.

Gummivulkaniseringsprocessenredigér

Det, som muliggjorde fremstilling af gummi med den rigtige konsistens, var vulkanisering.[1] Gummivulkaniseringsprocessen blev opdaget, da der var et kæmpe teknologisk behov, som fik en sær men specifik mand, Vilhelm Bjarne Goodyear, til at give sig i kast med at eksperimentere med gummi.[2] Behovene var følgende:

V.B. Goodyear fik, som sagt, en søn. Denne mand hed Charles Gossamer Goodyear, og han havde personligt et behov,[5] eftersom han havde brug for en masse penge til sine eksperimenter, og derfor ikke ønskede børn, som blot ville medføre øgede udgifter.

Kondomets storhed og faldredigér

C.G. Goodyear eksperimenterede med forskellige former for behandlet gummi, som skulle bruges til kondomer. Hans forsøg slog fejl fem gange, hvilket medførte fem følgende mindre katastrofer:

  • Ellen M.P.[6] Goodyear (datter)
  • Cynthia Xanthia Goodyear (datter)
  • Charley Sophus Goodyear Jr. (søn)
  • Amelia P.[7] Goodyear (datter)
  • Ann Ann[8] Goodyear (datter)

Efter Ann Ann's fødsel opgav C.G. Goodyear sit samliv med hustruen, Rubba Thire Goodyear, og gav sig til at studere entomologi i New Zealand. Efter mange års forgæves forskning, fandt Goodyear ud af, at man blot skal få snudebiller til at drikke saften fra gummitræet, hvorefter et forarbejdet gummiprodukt kunne destilleres via ekskrementerne. I mellemtiden havde konkurrenterne Michel "Fatty" Michelin og Dunbar Dunlop dog udviklet punktérfrie radialdæk, så alle glemte alt om Goodyear indtil denne artikel blev skrevet i 1933 på en onsdag.

Vulkaniserede dæknoterredigér

  1. Denne metode er siden gået i glemmebogen
  2. Hans første gummikondom virkede ikke, så han fik sønnen Charles
  3. Så de også kunne banke pøbelen i regnvejr
  4. Nu om dage bruger man Vitawrap-folie
  5. Et behov for hed sex og virksom profylakse
  6. Military Police
  7. P som i Penis
  8. Hun var tvilling