Cykelhjelm

Hjelm

Det endelige bevis på hjerneskade

Mange tror at cykelhjelmen er hovedbeskyttende, men de tager grueligt fejl, da den tværtimod skader hjernen.

[redigér] Det som myndighederne dækker over

Cykelhjelm

Hun er tydeligvis dopet med salpetersyre. Man kan se det tydelige hårtab!

Der er fundet salpetersyre (HNO3) på flamingoen som vender ind mod hovedet. Dette problem var først kendt i 1953 under Tour de France, hvor schweizeren Fritz Schär, efter sin fantastiske etapesejr, faldt død om. Dette vakte meget opsigt, da alle cykelryttere var skaldede. Marco Pantani stod frem i 1999 og tilstod at han havde dopet sig selv med salpetersyre. Dette vakte meget opsigt, da vinderen fra 1996 Bjarne Riis, var skaldet under hele løbet, pga. salpetersyren. Lance Armstrong påstod han havde været igennem kemo-terapi. Da Bell stod frem i 2004, rystede de cykelverden. De forklarede at de systematisk havde smurt salpetersyre på hele US Postal/Team Discovery holdets cykelhjelme. I 2007 kom der endnu et knæk for cykelhjelmen, da Michael Rasmussen (skaldet!) blev fyret fra sit hold, Rabobank. Dette fik flere sikkerhedseksperter i Danmark til at forbyde alt kørsel med cykelhjelme, efter Tour de France 2007.
Personlige værktøjer