CPU

En CPU (også kaldet Kabinet) er navnet på den enhed som udgør din computer. En CPU har mange funktioner og sikrer at computeren:

  1. Ødelægger systemsfilerne i Windows XP mindst én gang om måneden.
  2. Går i sort uden varsel.
  3. Afvikler trojans, bagdøre og Microsoft programmer helt uden at advare dig.
  4. Holder din køler ved selskab og sikrer at du aldrig vil få et stille øjeblik.
  5. Fungerer desuden som centralvarme, hvis dine radiatorer går ud - deraf navnet "Centralheating Processing Unit".

Det primære købsmotiv for en CPU er naturligvis nummer 5 i en tid hvor energipriserne stiger konstant.

Dermed har vi vist overstået den officielle definition. Dybere set er en CPU en dims inde i kabinettet, og den bruges først og fremmest til at fortælle firmaet Microsoft og affilierede om alle dine personlige forhold. Den sikrer således, at PET kan fange dig i brug af ord som "perler", at du har sagt noget ondt om Bill Gates, eller at du skulle have en eller anden form for antiautoritært personlighedstræk. Det blev for et årti eller sådan afsløret for offentligheden, at der var et sådant sladresystem indbygget i hardware'n for pc'er, og det blev efterfølgende indskærpet Microsoft og lignende virksomheder, at de skal gøre sig lidt umage for at gøre det utydeligt for folk, at der bliver spioneret på dem.

[redigér] Se også

Personlige værktøjer