Bomuld

Bomuld er et trælst og kradsende materiale, som bl.a. bliver brugt til tøj og te-varmere.

[redigér] Oprindelse

Ideen om bomuld fik den senile mand ved navn Muld Bo som fandt en plante i Mexico som han så kaldte for muldbo, men det lød åndssvagt så han kaldte den for bomuld.

For at tjene penge stjal han den i Amerika, USA, Danmark og andre lande. Men hovedparten af de lande kunne ikke rigtig finde ud af hvordan man plantede den. USA var de første, som fandt ud af hvordan man kunne udnytte den og lave tøj ud af dens frøer[1].
Ud af bomuldens frø voksede der noget hvidt stas, som folk mente var skæg som bomuldsfrøene fik når de var parate til at blive høstet. Forskere fandt da ud af at det var fibre der voksede ud af planten og som kunne bruges til at lave tøj ud af, men vi holder os nu til den anden historie.

Amerikanerne blev glade for planten og nu dyrkes planten på ca. 5% af verdens landbrugsarealer.

Man har dyrket bomuld i mange år. Ja faktisk i tusindvis af år. og man vil også plante den i tusindvis af år igen og igen og igen.

[redigér] Syntetisk bomuldsproduktion

Stoffet bliver skabt i en generator, som er skabt og udtænkt af Nasa. Formlen til dette dyre og videnskablige materiale er følgende,

Fejl i matematikken (lexerfejl): √bomuldsplukkere*PI/27 .

[redigér] Brug af bomuld

Bomuld bliver brugt til følgende,

Bomuld bliver også brugt til bamser, heste og intet

[redigér] Bomuldsnoter

  1. Nej denne mand kan virkelig ikke skrive dansk, men man kan jo altid bare lade som on
Personlige værktøjer