Bollerum

Bollerum

Der var tit kø udenfor døren til bollerummet

Swingerclub

Et bollerum er også fortrinligt når man godt kan lide og tegne sorte streger i øjnene på hinanden

Bollerum efter

Det krævede lidt oprydning efter weekendens gæster.

Google2
Den mægtige søgerobot Google er fuldstændig pjattet med Bollerum.

"Er I ikke snart færdige, jeg kan snart ikke holde mig mere"

~ Bollemig om Bolledej

"Bolle op, bolle ned
Jeg vil have mave
hvis jeg ikke bollet bli'r
Så laver jeg ballade."

~ Kvindelig chef om det at have nået en vis alder

"Fnis! Hun sagde BOLLE!"

~ 4.b om Chefen ovenover

Et bollerum er et kendt fænomen af alle historie-amatører. Det er med i samtlige parodi-film, som gør nar af 70'er-kollektiverne. De fleste bollerum havde plads til op mod 14 personer. Det krævede godt nok at man stuvede sig godt sammen, men det var jo sådan set også lidt meningen. Og der var ikke nogen der ville stå i kø i en stiv time eller mere.

[redigér] I forstæderne

Det som meget få ved er, at i forstaderne var der mange par som indrettede deciderede bollerum i deres rækkehus-kældre, fordi de ville ikke have at deres legetøj skulle blandes sammen med gør-det-selv-værktøjet.
Børnene var som regel ligeglade - de havde alle fordybet sig i Sten Hegelers "Ælle-bælle-bolle-bogen", så de fik mere frihed til at gøre deres egne erfaringer mens far og mor prøvede at få låsen på håndjernene op igen.

Det typiske mønster var, at når børnene var blevet lidt ældre blev bollerummet lavet om til vinkælder.

I bollerummet var der utallige redskaber man kunne bruge til at tilfredsstille sig selv og modstandere. Nogle talte helt til 247, men de fleste mener det kun ligger på 184. Det var et rum der også blev brugt som straf - det vil sige, at hvis du havde været slem, kunne du godt forberede dig på nogle ordentlige klask og en rensning/gennempulering af dit endetarmssystem. De mest erfarne blev kaldt tarmkrigere. Derudover var mottoet "Vi stopper ikke før det bløder."

[redigér] På landet

De færreste landboere havde behov for et dedikeret bollerum. Her udfoldede man sig frit i laden, høstakkene, hønsehuset (mange gik i seng med hønsene) og en sjælden gang i soveværelset, hvis konen ellers gav lov.

[redigér] På kollegiet

Efter en undersøgelse af unge studerende blev alle kollegier indrettet med et rum til hver studerende: Bollerummet.

[redigér] Nutidige navne for bollerum

Kopirum

Så kan du godt komme frem, Egon. Chefen er gået

Kært barn har mange....
  • Kopirummet
  • Dametoilettet
  • S-togs-kupéen
  • Parkeringskælderen
  • Toilettet på rastepladsen (Hvem husker ikke Djordz Mejkal)
  • Samlejekøkkenet
  • Viktualiekælderen
  • Redskabsskuret
  • Pool-rummet
  • Knaldhytten
  • Foto-automaten
  • Under uret

[redigér] Se også

Personlige værktøjer