Bjarne Riis

Bjarne Riis

Bjarne Riis efterfulgt af EPO-karavanen i 1996.

30px-Cquote1 svg En af de største. En af de mest velformede. En af de mest skinnende. En af de mest stejle. I sandhed, en af de store 30px-Cquote2 svg
Jørgen Leth om Bjarnes isse

Bjarne Lykkepiller Riis er en velkendt narkoman fra Herning, der opererer delvist i Danmark og delvist i bjergområderne omkring Schweiz. Han er en alletiders fyr, der dog godt kan blive sur, hvis han ikke får det sidste ord i en hvilken som helst kommunikation. Her i Danmark tolererer vi ham, fordi han også er med til at skabe arbejdspladser ved hjælp af sit cykelhold, der fungerer som et firma, hvor han hvidvasker pengene tjent fra narkosalg. Dette cykelhold kalder han Team Saxo Bank, da de er sponsoreret af Saxo Bank. De er i folkemunde også kendt som Ondskabens Duet. Han led før af anfald af pigefnidder med Bubber, men så blev han hærdet da B.S. Christiansen fik det sparket ud af ham på en af hans årlige overlevelsesture på Samsø, hvor han kun fik udleveret en langbue og en oversigt over ugens TV-programmer fra Se og Hør. TV-oversigten var dateret til 4. maj 1922.

Han er bror til Anne-Grethe Bjarup Riis, hidsigtrolden, som fungerer som hans håndlanger ved inddragelse af ubetalt gæld.

[redigér] Hæder

I 1996 modtog Bjarne Riis ridderkorset som tak for hans formidable indsats for Kongeriget Danmark. En højst utilfreds og voldelig Bjarne Riis afviste dette, da han meget hellere ville have en cheeseburger og nogle chips til hans fråder! Et par magre år gik, og istedet optjente Bjarne Riis Kongerigets Ærlighedspris i 2008 da han endelig indrømmede sit årelange misbrug af pot og chips.

Personlige værktøjer