Biblen

"No man ever believes that the Bible means what it says: He is always convinced that it says what he means"

~ Mig om hvorfor jeg er den eneste sande profet

BibleWarningLabel.jpg

Biblen i engelsk oversættelse. Bemærk at den danske udgave, i modsætning til denne, har et omslag lavet af brusk. Kan også bruges som bæltespænde i et bibelbælte.

Biblen (ikke at forveksle med Magiske Bents forunderlige værker) er en tung bog med en masse nonsens omkring en fyr, der lavede en verden (kaldet "jorden" i bogen) og taler med nogle på den verden, han har lavet. Desuden synes han selv, han er rigtig sej, og klapper sig selv på skulderen, hver gang han gør noget fedt - altså ligesom hele tiden.

Men ud over hovedfiguren (som på grund af en oversættelsesfejl hedder Gud), optræder der også en række andre underlige figurer i Biblen.[1]

[redigér] Andre underlige figurer fra Bo Bedre Biblen

De gennemgår allesammen nogle forunderlige tv-episoder i tæt interaktion med hovedpersonen.[2]

[redigér] Plot

Historien indledes med at Gud skaber manden og kvinden, da han mangler billig arbejdskraft til at passe hans have. Det er på dette sted i historien, at en talende slange[3] narrer kvinden til at spise en magisk frugt,[4] hvorefter kvinden overtaler manden til at gøre det samme, hvilket giver mennesket selvbevidsthed, hvilket Gud ikke kan acceptere, da de nu kender til koncepter såsom ligeløn og sikkert arbejdsmiljø, og før menneskene kan nå at danne en gartner- og dyrepasserfagforening, fyrer ham dem under påskud af, at de har begået madtyveri.

(Her kommer der så en masse andet, men det har ikke rigtigt noget med indledningen at gøre, og kan derfor stort set fraskrives som forfatterens forsøg på at aflede opmærksomheden fra det tynde plot)

Men, hold nu godt fast, ca. 5.000 år senere fortryder Gud, at han var slem, så han sørger for, igennem en yderst kompliceret plan, at blive forvandlet til en viis zombie-jøde, der samtidig er hans egen søn, hvilket på en eller anden måde gør, at mennesket benådes for madtyveri.[5]

[redigér] Noter

[redigér] Se også

[redigér] Biblofile fodnoter

  1. Også kendt som Koranen, Toraen og Bhagavad Ghita Nørby
  2. Serien sendes hver torsdag på TV3 klokken 21
  3. En såkaldt haveslange
  4. En kumquat
  5. Som sagt, plottet er tyndt. Se Monty Pythons film Life of Brian i stedet for
Personlige værktøjer