FANDOM

Beton er en slags kunstig sten, som ægypterne opfandt, fordi det ellers ville have været et farligt mas at bygge den store Keops-pyramide, dengang Moses og israelitterne påstår at de skred, fordi de ikke gad arbejde i deres ansigters sved med at bygge imposante turistattraktioner op i nogle fremmede typers land.

Beton

Smukt og anvendeligt! Så fyldt med nuancer og farvespil!

Bestanddeleredigér

Beton laves af forhåndenværende materialer men oftest gips sand, vand (eller tis, der dog ikke lugter så godt) og cement, som mikses i et eller andet forhold og hældes ned i støbeformen.
Beton fremstilles i AalborgAalborg Portland, af en fyr som lige har kørt en tur med sin søster. Han kender desuden prisen på alle stumper i T-Hansen, og kan opremse alle ladetryk og manifoldstørrelser på en tunet Honda Civic.

Anvendelseredigér

Beton anvendes primært til følgende:

  1. Til at fylde i gulvet, når man tilfældig- og uheldigvis er kommet til at nakke svigermor, og en begravelse af hendes enorme korpus jordiske rester i naboens blomsterbed, vil resultere i en nabostrid, der får Første verdenskrig til at minde om en udflugt til Legoland.
  2. Til at fremstille din helt egen betonlebbe, der vil hundse med dig og tvinge dig til at gå i fodformede sko og drikke urtethe.
  3. Man kan godt bygge et fly. Det siges at virke ok fint.

Byg med betonredigér

Hvis man har tilpas meget beton, kan man bygge sin helt egen ghetto.
Kort tid efter opførelsen vil der opstå et besynderligt fænomen, hvor både bygninger og mennesker vil ligne hinanden til forveksling. Du kan derefter vælge at tilsætte en af flere yderligere bestanddele, hvorefter din ghetto vil få sit helt eget særpræg:

Farlig brugredigér

Folk skal passe på med at bade med beton-sko på, da man ikke svømmer særligt godt med netop denne slags sko på.