FANDOM

"Benito Amilcare" Andrea Mussolini var en italiensk fashion designer med hang til farven sort, der blev Italiens første kvindelige statsminister i perioden 1922-1943. Hendes banebrydende design skabte stor røre over hele Europa, og inspirerede mange tyske kunstmalere. Gamle postkort antyder endda at Andrea havde en kærlighedsaffære med sådan en.

Tidlige liv redigér

Andrea vidste fra starten at hun var en enegænger med et ægte designerhjerte. Utilfreds med hendes dåbsnavn, antog hun kælenavnet "Benito" grundet hendes forkærlighed for japanske frokostmåltider.

Karriere redigér

Andrea's tøjdesign blev hurtigt et hit iblandt det bedre borgerskab, især grundets dets absolute fravær af farven rød, der på daværende ofte blev sat i forbindelse med fattige mennesker fra Rusland, og hun fik mange sponsorater der gjorde at hun kunne sprede sine idéer til et bredere publikum. Efter en stor succesrig fashionmesse og tilhørende optog i Rom, hvor hendes tilhængere fremviste hendes nyeste sorte tøj kollektion, blev den liberale regering så benovet at de straks gav hende statsministerposten.