Belgien

Belgien
Ole 180px-Waffle DSC00575
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Vi har glemt at spise morgenmad!
Nationalmelodi: Vaflen bliver kold
Belgium map
Hovedstad Bryssel
Største by Brüggesel
Officielle sprog Fransk Flamsk Fransk Flamsk Fransk Flamsk Sprogforbistring!
Regeringsform
Prins
Tvangsspisning.
Prins Albert
Fra Frankrig
• Erklæret
• Accepteret
2006
Mor jeg er Færdig!
Fandens fødselsdag
  Vejr Tørke
Nationalhelt(e) Tintin, Splint og Kvik, Smølferne og Jean-Claude Van Damme
Valuta Chokolade (1 kg. chokolade = 100 pomfritter)
Religion Pomfritisme
 Befolkning  10,3 millioner
 Areal  30.528 km2
 Befolkningstæthed  338 pr. km2
 Største Eksportvarer  Tegneserier, chokolade og vafler.
 Største Importvarer  Dværge
 Nationaldyr Kartoffel
 Nationalsport  Pomfrit-stegning
 Åbningstider  11.00 til 17.00
 Internetadresse  www.chocolateandfries.be
 Telefonnummer  555

"Jeg undrer mig over hvorfor alle mennesker er ligeglade med at halvdelen smølfer nedersmølfsk, og andre smølfer flamberet smølfsk"

~ Belgersmølf om lingvistik

"Βελγίου είναι τα ελληνικά μου"

~ Wittgenstein om det belgiske sprogproblem

Belgien er et vesteuropæisk land, som grænser op til det større Holland.

Ifølge den danske tv-serie "Rytteriet" er Belgien et meget ondt land. Belgien er det land I Europa, som ingen folk udefra har været i.

Belgiens befolkning er delt op i adskillige etniske grupper, hvoriblandt kan nævnes flamlændere, vallonere, kryptofranskere, pædofile seriemordere og mikrobryggere af god øl. Alle disse etniske grupper taler deres eget sprog og kæmper for selvstyre via læserbreve og blogs på internettet. Landet har aldrig haft en regering, men redigeres alligevel fra hovedstaden Brügge ved lodtrækning.

Belgiske heste er meget store, men alligevel er Belgien mest kendt for sine belgiske vafler. Faktisk siger rygtet, at landet kun findes i ens underbevidsthed. Der er stadig ingen, der har prøvet at rejse dertil og undersøge om det ligger der. EU har sit angivelige hovedkvarter i den formodede by Bruxelles og nationalsangen er Jacques Brel's "Le niege sur Liege". Belgien har verdens største bestand af poppeltræer (Populus nigra) og snævertgattede guppyer (en fisk).

Belgien har et universelt monopol på Chokoladeis, mæn fagtisk monopol på hvad tyskere i gamledager kallede ersatzkaffee!!!

[redigér] Beliggenhed

Engang for længe siden var der en mand som sagde, at nu måtte der trækkes nogle grænser. Det gjorde man så, og da alle var færdige, var Belgien til overs. Den belgiske kong Leopold den 26. ejede personligt hele Afrika og Congo i en kort periode, før han solgte disse oversøiske besiddelser til Det militært-industrielle Kompleks, som bruger områderne til dumpning af industriaffald.

Belgien ligger øst for Guernsey, vest for Tyskland og Luxembourg, lidt syd for Holland og på grænsen til Helvede generelt. Mod syd ligger Det andet Helvede, hvor de taler fransk.

[redigér] Historie

Belgien har været involveret i alle større krige gennem historien. Langt det meste af tiden har belgierne brugt på at overgive sig i denne anledning. Flere berømte malere er kommet fra Belgien, men er alle blevet glemt igen. Deres øl er dog stadigvæk godt. Som følge af den høje overgivelsesrate, har belgierne i stedet valgt at strides indbyrdes, og her er ethvert kompromis aldeles udelukket.

Som tak for at belgierne er så dygtige til at overgive sig, har EU og NATO valgt at placere deres hovedkontorer i Belgien. Belgiernes konsekvente overgivelse har altså medført, at deres økonomi i dag er baseret på velbetalte embedsmænds eksorbitante månedshyre.

[redigér] Seværdigheder og andre finurligheder

BelgiskMotorvej

Belgiske motorveje. De grønne streger kan du køre på. Det grå er alligatorfarme, fyldt med efterladte landminer fra 2 verdenskrig.

Der er intet at se i Belgien. Intet!
Belgien består udelukkende af motorveje, men her kan du vælge at køre i alle mulige retninger. Uanset hvilken retning du kører i, så havner du et sted, der ikke længere er Belgien.

Omtrent midt i Belgien skifter alting navn. Så lad dig ikke forvirre! "Liége" og "Luik" er samme sted. "Mechelen" og "Malines" er også samme sted. Der findes ikke en forklaring på det, andet end at belgierne er uenige om alt! Det nytter ikke noget at spørge en af de lokale om vej, da han enten af fransk arrogance eller flamsk herrementalitet vil nægte at svare!
Svaret er altid at begive dig ind på motorvejen og køre, indtil du er ude af Belgien igen. Så er du samtidig fri for at bekymre dig mere om dén sag!

"At leve er at reise. Lad mig for fanden comme væk fra dette sted i en fart!"

~ H.C. Andersen om Belgien

Der findes et løst rygte om en dreng, som står og pisser på et torv i Belgien. Han kaldes Manneken Pis. Hvis du er interesseret i dén slags, så skulle du i stedet tage i Fælledparken 1. maj eller på Roskilde Festivalen.

[redigér] Kultur

I Belgien elsker de øl. Det er sådan set et af de eneste positive træk ved Belgien. Du kan drikke en pokkers masse øl, og derefter sætte dig ind i din bil og så køre et helt andet sted hen.

Ellers er der faktisk ikke noget, der er værd at skrive hjem om. Det passer i virkeligheden også meget godt, da der ikke kan opdrives et postkort i Belgien. Der er ikke nogen seværdigheder, man kan lave postkort med!

Belgien er også meget kendt for både ost og chokolade, hvilket giver det visse kulturelle ligheder med Schweiz.

[redigér] Belgisk motorvej

De belgiske motorveje har lamper fra vest til øst og omvendt. Det betyder at man ikke behøver at køre med lys når man er i Belgien. Dog skal det siges, at hvis politiet stopper dig, skal du bare bestikke ham med Belgiske vafler.

[redigér] Berømte belgiere

...derudover en masse cykelryttere og tegneserieforfattere...

gl:Bélxicasimple:Belgium
Personlige værktøjer