Ballet

Ballet Theater 1987

Her ses deltagere til gruppeterapi. Bemærk de surrealistiske kostumer

High-heels

Forskellige mekaniske løsninger har været forsøgt, men indtil videre uden den store succes

"Come on Kylling, come on!"

~ Bamse om at overtale Kyllingen til at danse Bamlet[1]

"Det er Dronningen, der er konge i Danmark."

~ Morten & Peter om at være smittet af ballet

Ballet er en psykisk sygdom, som udelukkende rammer mindre mennesker, der hører for meget klassisk musik.

Underligt nok rammer lidelsen ikke dværge, pygmæer eller hottentotter.

[redigér] Symptomer

Symptomerne er at personerne ved lyden af alt, fra Bach til Wienervalse, straks skal op på tæerne for at danse. Der er også observeret personer, der i stedet for en fadøl, skal strække ben,[2] når de kommer op i baren.[3] Ved uhelbredelige tilfælde af smitten, begynder folk at strække armene i vejret, klæde sig ud som deforme svaner og trippe synkront[4] omkring i gamle bygninger med skrå brædder.

[redigér] Helbredelse

Der findes ingen helbredelse for sygdommen,[5] som kan ramme allerede fra 5-års alderen, men heldigvis forsvinder symptomerne af sig selv for de fleste i løbet af 30'erne. Der har dog været enkelte med sygdommen helt oppe i 80'erne.

Der har været gjort forsøg med diverse mekaniske løsninger, som for eksempel stylter og diverse stoffer, der skulle få personerne til at føle sig høje, men intet har endnu hjulpet.

[redigér] Livsforlængende Behandling

Dette er en særligt sjælden kur, der kun tildeles særligt hårdt ramte personer: ved tilfælde, hvor sygdommen er indtruffet i 5-9 års alderen,[6] kan man til nøds blive sendt på ballet-ferie i de tre nabolande Tyskland, Frankrig og Sibirien, hvor man vil se de sygdomsramte danse rundt, medens man selv sidder i spændetrøje med øjnene tvangsåbnet spærret op. En medicinstuderende[7] sidder da og drypper saltvand i øjnene på patienten, medens Beethovens 9. Symfoni bliver blæst ud af højttalerne[8]. Gradvist indser patienten, at ballet ødelægger fødderne,[9] og patienten vil da kunne få et relativt normalt liv... Men vedkommende vil stadig promenere i strutskørt ved festlige lejligheder, fx når han/hun bliver fyret.[10]

Dette betales naturligvis af Moder Stat.[11]

[redigér] Noter

  1. Nøgendans
  2. Pas de Deux
  3. De forveksler den med barren
  4. Altså i takt
  5. Et kendt symptom er deforme fødder
  6. Eller hvis man hedder Billy Elliot
  7. På 1. semester
  8. Ja: A Clockwork Orange er inspireret af ballet-behandling
  9. Og kokain brænder din hjerne af!
  10. Dette skyldes determinisme
  11. Et organ, som pådutter os skat og offentlige meninger
Personlige værktøjer