Bagslag

Moon-raker

En negerhånd lægger an til et bagslag.

Pisket-arbejderrøv

Resultatet af en række velplacerede bagslag.

Wedgie1

Illustration 2. Et bagslag udført ganske utraditionelt; Uden brug af bøjle, men med den uartiges egne trusser.

Goldenmaude

I dag hvor tugt er blevet forbudt, kan man heldigvis smide den frække tøs i seng uden aftensmad, eller med kun den allernødvendigste morgencomplet. Dette kaldes utugt.

"For hans far, han var vognmand i Slaaaagelse"

~ Kendt slagsang

Bagslag er det man får, når man har været uartig i gamle dage, hvor det stadig er tilladt. Det kaldes for "tugt". I dag, hvor det er forbudt, kaldes det for "utugt".

Et korrekt udført bagslag afleveres med en bøjle. Knækker bøjlen, er slaget i orden. Inden for denne og andre sportsgrene er der dog plads til variationer, se illustration 2.

Bøjlen kan også erstattes af diverse sportsredskaber, hvis udøveren er mere til samtidig træning med henblik på OL eller andet. En ketcher, et bat eller et andet slaginstrument er derfor særdeles velegnet og fås typisk i et utal af variationer, der kan tilfredsstille selv de sværeste ønsker.

I værtshusmiljøer sker det oftere, at man må modtage et forslag, end et bagslag.

"Forslaget er vedtaget!"

~ Folketingets bagmand om forslaget

Man havde tidligere af samme grund tugthuse, hvor folk blev tugtede, hvis de tidligere havde været utugtige.

Google2
Den mægtige søgerobot Google er fuldstændig pjattet med Bagslag.

(Denne artikel har været udsat for et velkendt men alligevel pinligt bagslag: Der fandtes flere billeder end ord til emnet)

Personlige værktøjer