Badminton

Den ædle sport badminton har sin oprindelse et sted mellem Odense og Tokyo.

[redigér] Oprindelse

Det startede med at en lettere forvirrede mand sparkede meget hårdt til sin præmiehøne, så den endte ovre hos naboen. Han ville selvfølgelig heller ikke have den lille høne, og sparkede den tilbage over hækken. Og sådan fortsatte de to i 42 minutter med 14 minutters pause. Da kom den ene mand i tanke om at han vidst nok havde et tøndebånd og noget elastiksnor som kunne bindes til rammen.. dette virkede ret godt; for når manden uden tøndebånd sparkede den stakkels (og lettere hærgede) høne over hækken, kunne den anden mand simpelt hen bare bounce hønen tilbage med lynets hast. Tøndebåndet blev selvfølgelig kopieret, så de begge havde det.

En dag kom to englændere forbi og så de to tosser. Og da folk i England laver mange gakkede ting, tænkte de at denne nye "sportsgren" ville være ideel at spille i engelske drivhuse. Og således kom badminton til den vestlige verden. I England er de ikke så stærke som folk mellem Odense og Tokyo, så de fandt på at gøre spillet lidt lettere ved at bruge redskaber som vejer under 150 gram..

[redigér] Se også

Personlige værktøjer