Atombombe

PDVD 0300

Atombombe-prøvesprængning, der går galt

Fredsbombe

Hilsen fra foreningen Bomber for fred

En atombombe er en bombe, der sprænges ved at millioner af atomer spaltes (fissioneres). Atomvåben er meget kraftige og kan, ud over at eksplodere ting i en meget stor radius, forårsage mutationer. Disse mutationer kan medføre død, og de kan forårsage tilvækst af ekstra arme, peniser og ører. Mange lande rundt i verden har atomvåben, men i dag er der bare mange lande, der har dem, at USA prøver at få dem til at opgive det, fordi de gerne vil være de eneste, der har atomvåben.

[redigér] Opbygning

Inde i atombomben sidder i millionvis af bitte-bittesmå atomer,[1] der venter på at blive flækket. Atomer er ekstremt ustabile, og kan eksplodere pludseligt. Når bomben sprænges, spredes de små atomare "partikler"[2] ud over arealet og smadrer alt på deres vej.

[redigér] Spræng dit eget kvarter i luften

Her på Spademanns er vi jo ret generøse, så vi har lavet et link, så du kan dirigere din helt egen atombombe[3] til et hvilket som helst sted på jordkloden og detonere den. Du finder linket her[4]: [1].
Du behøver ikke at sprænge Tilst. Det er gjort! Men der er stadig mange steder som mangler i Udkantsdanmark og på Københavns Vestegn ... og hvad med Amager?

[redigér] Atomkraft

Universal warning

Advarselsskiltet for atomkraft

Atomkraft fungerer faktisk præcis som en A-bombe, men man mener at kunne styre processen. Det mener man, da man ikke når den kritiske masse, men da atomer (ligesom kvinder) er helt utilregnelige, er det meget farligt, og der har da også været uheld på nogle atomkraftværker.[5]

[redigér] Se også

[redigér] Fodnote

  1. Og en skive Iridium
  2. En atombombe er ikke farlig og laver højst meget små sprængninger, fordi de er ligesom kvinder, nemlig meget små.
  3. Du kan endda selv bestemme størrelsen, og dét tilbud får du ikke alt for ofte ;)
  4. Men husk, at der er tale om rigtige atombomber, så lad være med at bombe dig selv!
  5. Blandt andet atomkraftværkerne i Seest og i Tjernobyl
Personlige værktøjer