Atom

"I love you two bits"

~ Milena om Helge Sanders kugler

Atomer[1] er nogle små, kulørte kugler (nej, ikke den slags kugler — hvor har du dog den tankegang fra?!), som kugleskøre kugleforskere bilder os ind er så små, at man ikke kan se dem. Rigtig grundige kugleforskere har grundet grundigt over disse atomer, kaldt dem grundstoffer, og periodevis ordnet dem i det periodiske system. Det påstås endvidere hårdnakket, at sådanne kulørte kugler ikke kan deles,[2] men efter dén med kuglernes overdrevne lidenhed, gi'r vi ikke meget for kugleforskernes påstande — før de bliver ædru...! Moderne teorier som strengteorien hælder til, at kugler slet ikke er lavet af kugler, men derimod af spaghetti-lignende ingredienser. Dette kan muligvis være sandt, da både atomer og spaghetti jo er spiseligt.

[redigér] Eksempler på atomer og andre små ting

[redigér] Ord der sættes sammen med atom

alderen, angreb, anlæg, angst, badedragt, beskyttelse, beskyttelsesrum, bestråling, bestykning, bevæbning, bil, blondine, bombe, bombebadedragt, bombebeskyttelse, bombebrag, bombeeksplosion, bombefly, bombeforsøg, bombemaskine, bombemål, bombesprængning, bombning, bryllup, demonstrant, diskussion, drevet, død, eksplosion, energi, fare, fly, forsker, forskning, forsøg, forsøgsområde, forsøgsstation, frygt, fysiker, ged, guf, gødning, halløj, hjernet, hus, kjole, ko, konge, kongres, kost (fejekost), kraft, kraftværk, kraftstation, krig, kræft, kugler, køkken, ladning, lys, magt, march, medicin, missil, modstander, opløsning, oprustning, ovn, patron, pige, pjece, professor, prøvesprængning, pudder, raket, raketbase, realisme, saft, sexbombe, sikkerhed, sky, slagkraft, sprængladning, sprængning, station, stjerne, stoppet, støvsuger, teknologi, tiden, ubåd, udstilling, undersøgelsesanstalt, univers, vognstyrer, våben, våbenangreb, ø, ødelæggelse og ønsketænkning.[3]

[redigér] Atomare fodnoter

  1. Yderst anvendelige i atomfysik
  2. Den græske filosof Plankton fandt på det
  3. Og det er kun de allermest brugte
Personlige værktøjer