Asparges

".."

~ En mand af meget få ord om Asparges

"Alting bunder i asparges"

~ Ukendt om Asparges

"Jeg er en mand af meget få ord - Asparges!"

~ Frikirkepræst om Asparges

"De kan i hvertfald ikke bruges til noget beskidt!"

~ Hende den lækre fra parallelklassen om Asparges

[redigér] Oprindelse

Aspargesen stammer fra asparges-træet. Dens karakteristiske farve og healende kræfter på mellem-menneskelige forhold må absolut ikke undervurderes.

[redigér] Egenskaber

Det siges at Asparges kan redde et parforhold, hvis asparges medbringes i parrets seng som det "tredje hjul til giggen". Der findes også religiøse grupper, hvor tilbederne samles rundt om asparges, som de derefter tilbereder og fortærer rituelt. Disse grupper vil Kristeligt Folkeparti gerne have forbudt, da de indser at grupperne kan blive kristendommens undergang. Det kan KF ikke lide. De satanistiske stener-grupper anvender asparges til at lege "Ånden i Aspargesen" med og når de så er færdige og keder sig leger de så "Aspargesen peger på". Aspargsen farver oven i købet bolde gule, i nogle tilfælde blå. Dette sker dog kun hvis bolden er flad.

[redigér] Plantens betydning for højtiden

Aspargesen kan også blive brugt som juletræ. Hvem kan ikke huske de tidløse klassikere så som "Højt fra Aspargesens grønne top" eller "Dejlig er den Asparges så blå"?

[redigér] Fremtidig brug af asparges

Mange videnskabsmænd er allerede begyndt at bruge Asparges, som det nye vidunder-brændstof. Dens høje ydeevne giver Lada'en sin storhedstid tilbage, da de er både de første og bedste til at udnytte aspargesens næsten uudtømmelige gude-kræfter.

[redigér] Se også:

Personlige værktøjer