Arbejde

Arbejdere

Et bredt udsnit af folk i arbejde. Fra venstre til højre: en skuespiller, en bygningsarbejder, en groupier, en strisser, en motorcykelhandler og en trækkerdreng der er under cover.

"Ja, selvfølgelig ka' jeg li' mit arbejde. Så kan jeg jo drikke en øl med kammesjukkerne. Det er jo kun de skide cafe-studenter, som ikke gider at arbejde. De skulle fand'me ud og skovle asfalt, så de kunne mærke hvordan Helvedes flammer føles og få tjære på fingrene"

~ Asfaltarbejderen Kaj om bibeskæftigelse

"Cillit Bang...for stærk - nej den er bare for effektiv"

~ Reklamefolk om Cillit Bang

"Jeg burde have lov til at nyde efter evne og yde efter behov..."

~ Oscar Wilde om at have et arbejde

Arbejde er noget Fanden har skabt, ifølge det ældgamle testamente, der forsvandt som følge af Moses hovedrengøring i arkivet med Cillit Bang. Han fik Eva til at arbejde som frugt-plukker, siden har arbejde været en realitet, der influerer voldsomt på menneskenes verden. Arbejde var den ting som kunne forene Hitler ("Arbeit macht frei"), Mao-Tung-Te og skiftende danske beskæftigelsesministre. De syntes alle at arbejde var/er den universelle løsning på alle problemer. Man kunne godt forstille sig at én eller anden havde siddet på lokum med forstoppelse, "Mein Kampf", "Maos lille røde" og....Cillit Bang, og det er jo altid godt at kunne støtte sig til ting som virker.

[redigér] Misbrug

Fanden misbrugte Eva og siden har arbejdsgivere misbrugt folket.

[redigér] Fagforeningernes rolle

Fagforeningernes rolle omkring arbejde er at mele deres egne kager, de kager, de bager, kaldes da også rævekager, da ræve er luskede dyr. De er med til at praktisere "Armlænke"-princippet, hvor arbejdsløse er nødt til at opholde sig mere ved deres computer i stedet for at gå ud og søge arbejde fra dør til dør.

[redigér] Stopper det nogensinde?

Nej. Arbejde er desværre også blevet til et moderne designer-drug som kan gøre moderne mennesker så afhængige at de glemmer basale livsmål:Forplantning, kvalitetstid, spisesituation, søvn, tur i Tivoli, whatever!!

[redigér] Råd omkring arbejde

Som hovedregel:Undgå det! Hvis arbejdet er på omkring 20 timer(dvs. 20 liter sæd) kan det være gavnligt da der så er bedre tid den kollegiale fyraftensbajer. Det kan selvfølgelig have tilstrækkelig meget indhold så man ikke føler man er på arbejde.

[redigér] Stillinger med indhold

  • escortdreng
  • fast groupie
  • flaskesamler
  • madras-tester (variationsmulighed mellem vertikal og horisontal position).
  • Testpisser hos Pampers
  • Kommunalt Ansatte-skaffer[1]
  • Facer[2]
(denne liste er langt fra færdig)

Personlige værktøjer