Antibiotika

Pills

Her er nogle piller som man også skal tage en gang om dagen hvis de skal virke efter hensigten.

Ordet antibiotika består af de tre bestanddele:
  • anti = imod
  • bio (bios) = liv
  • tika = misbrug

Dvs. noget der er imod misbrug af liv

Det fås som regel i pilleform og hjælper altså mod livsmisbrug, dvs. alt som forgriber sig på dine celler.

[redigér] Penicillin

Penicillin blev opdaget ved et tilfælde. En engelsk bakteriolog Alexander Fleming havde lagt nogle gode stafylykokker til at gære i noget boullion med hakket grisetæer i og ladet vinduet stående åbent.
Da han kom for at se til sine dejlige bakterier var der landet noget i petriskålen som fuldstændig nedbrød dem.

Han tog selvfølgelig noget af det ukendte stof og dyrkede det påny i en ny petriskål og fik en masse svampe ud af det.
Som den nysgerrige videnskabsmand han var, prøvede han selvfølgelig svampene og straks forsvandt hans dryppert, nervebetændelse, tandkødsbetændelse og mavekatarrh.

Da han efter 10 dage havde stenet færdig over denne kæmpe opdagelse, sagde hans kone at hun ville skilles. Bamse tog nogle flere svampe og straks blev konen mere medgørlig.

[redigér] Fenicillin

Er et endnu ikke opdaget vidunderstof som kan fjerne hæmorroider, skæl, træthed, stress, forhudsbetændelse, pollenallergi, tvungen weekend med ungerne når der fodbold i fjernsynet, impotens, overpotens, andengradsligninger, logaritmetabeller, Hjemis-biler, fingermaling, æggepustning....og skedesvamp.

Personlige værktøjer