Andorra

Angorra
Kanin

Andorras Våbenskjold.

(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Velkommen til EU's største og billigste discountmarked! Pas på butikstyvene!!
Nationalmelodi: Længe leve discounten (Polonaisen)
Hovedstad DVD
 Tidligere hovedstad DR 2
Største by Mølby
Officielle sprog Volapyk, jysk og hollandsk
Regeringsform
Forsanger
Diktafon
Simon Kvamm
Præmiere
Første udsendelse

2004
Nationalhelt(e) Pim de Keysergracht
Henrik Solgaard
Valuta Lavkomik
Religion Tilbedelse af Kenneth Plummer
 Befolkning  3
 Areal  1 m3 (eller hvor stort dit TV nu end er)
 Største Eksportvarer  Kaniner
TV-programmer
Hollandske cykelryttere
 Største Importvarer  Råbånd
cykler
forsangere
 Nationaldyr The killer rabbit
 Nationalsport  Cykling
 Åbningstider  På den sene aftensendeflade

Andorra, også kendt som Angora, er et lille kaninbefængt land, beliggende på grænsen mellem Spanien og Frankrig, hvilket gør at befolkningen er både temperamentsfuld og snobbet.

[redigér] Historie

Landet blev grundlagt af Karl den Store i én af hans største brandterter, men bliver dog trods alt beskrevet som én af hans allerstørste begivenheder.
Grundet sin lidenhed var der aldrig nogen, der gad spilde tid og penge på at erobre landet, hvorfor det er forblevet selvstændigt frem til i dag. En anden grund til selvstændigheden var at hvis nabolandene erobrede det kunne de jo ikke bruge det som skatteskjul!

[redigér] Økonomi

Landet lever fortrinsvist af de turister som forvilder sig derhen. Retten "Stegt turist i egen sovs" skulle efter sigende være en udsøgt delikatesse, men det er dog de færreste der er blevet udsat for den, der er sluppet helskindet ud af landet, hvorfor opskrift og tilberedning er en dybt bevaret hemmelighed blandt landets indfødte.

[redigér] TV-karrieren

I 2004 var man ved at løbe tør for turister, hvorfor man hyrede en flok håbefulde unge danske sangere og skuespillere til at lave et prime-time TV-program om landet. Da man selv skulle indfange dem, fik man uheldigvis ikke fat på de hurtigste knallerter på havnen, og de håbefulde unge mennesker fik hurtigt forkludret landets navn om til Angora. Andorranerne mente dog at folk var kloge nok til at lure fejlen, hvorfor prgrammet fik lov til at køre videre.

Det vides dog ikke om programmet har haft den ønskede effekt på turismen i Andorra, da der stadigvæk ikke er sluppet nogen turister levende ud af landet.

Personlige værktøjer