Alf

Alf
Stærkt truet.
Per Stig Møller

En af de sidste overlevende alfer beder på
landsdækkende TV om hjælp fra menneskene.
Videnskabelig klassifikation
rige: Ja, de har de dér guldkrukker.
række: Sidste række.
klasse: Uklassificerede.
orden: Ja.
underorden: Ja.
Familie: Nisser, feer og smølfer.
Slægt: Småmennesker.
Art: ''Minimum Mannus''

Alfer er en underart af mennesker, som tidligere var vidt udbredtjorden. I starten af 1880'erne begyndte det at gå hurtigt ned ad bakke for alfebestanden. I dag er der kun ca. 120 alfer tilbage, og de har forskanset sig i et lille hus på Læsø. De er omkring 50 cm. i højden og går for det meste i grønt tøj. I modsætning til smølferne, kom alferne aldrig til at optræde med Johnny Reimar (han syntes, de var for ubehøvlede). Dette er grunden til, at der bliver doneret langt mere til smølferne. Alferne har afvist at mødes direkte med mennesker, men de tager dog imod gaver og udsender en pressemeddelelse af og til. Meget tyder på, at alferne vil være totalt uddøde om kun 80 år. Desværre er det meste af verden, trods adskillige anmodninger om hjælp, fuldstændigt ligeglade med alfernes fremtidige skæbne.

Der er dog en lille gruppe af mennesker, der mødes med alferne en gang årligt og udleverer døde fugle og orme til alferne. Det er nu ikke fordi at menneskegruppen, der kalder sig for Alfernes Redning, kan lide alferne; det er bare fordi alferne giver menneskerne regnbuestøv til gengæld for de døde dyr.

Alferne tror på illuminati og på Jack Black. Så lad endelig være med at starte en diskussion om Jack Black i nærheden af en alf. Det vil bare gå galt, da alfer er ufatteligt gode til at slås, trods deres ringe størrelse.

[redigér] Kendte alfer

Personlige værktøjer